MÁV miért nem hajlandó új kocsikat venni?
A cég bele fogott ebbe a hazai összeszerelős IC kocsi gyártásba ami egy ritka rossz valami, borzasztóan drága és 2013 óra sikerült 30 +10 ilyen kocsit legyártani… Ez semmire se elég. A szegedi intercity-n meg ezer éves rozoga szűk lehangolt múlt századi kocsikkal lehet utazni, ahol se utas tájékoztatás, se monitor, se klíma, és hangos is, és ez nekik az intercity… 100km/h-t hagyjuk inkább…
Volt egy beszerzés 390db IC kocsiról, erre a kormány lemondta most januárban azt is… Komolyan, ennyire dilettánsok? MÁV miért nem áll ki magáért? Miért nem mondják az ott dolgozók, hogy akkor itt stop és ennyi? 50 éves rozoga kocsikkal megy az egész, mozdonyok is 1960-70-ben készültek, ne hogy nekem azt mondja valaki, hogy ez biztonságtechnikailag rendben van.
Hogy lehet ennyire színvonal nélküli lehangolt vackot üzemeltetni, ráadásul Magyarország legszebb városáról beszélünk. Ennél még az is jobb lenne, ha megszűnne a vonal, és turista buszokkal lehetne leutazni Szegedre… Nem értem, hogy engedheti meg a cég magának azt, hogy ennyire semmibe vegye az utazó közösséget és valami béna minimum szolgáltatást hajlandó nyújtani…
Megint az lesz, mint a MALÉV esete, ott is elhúzott a világ a cég mellett, ők meg még egy jó ajánlatra se tudtak lecsapni, mert ment a bürokratikus huzavona meg a kiadás csökkentés… Itt az új bérlet, ehhez kellene a 390db új IC kocsi, kb azonnal… De nem…
Ha megjelenik a Gyesev mellett még egy magán cég, a mávnak annyi… Értem én, h ez sok embernek ilyen eléldegélős munkahely, mert 30.000 embert foglalkoztat, de ez nem mehet már sokáig…
2399 forint a legolcsóbb jegy Szegedre, ha a legolcsóbbat akarjuk a legolcsóbbhoz hasonlítani.
A 30+10 nem tudom, hogy jött ki, 92 kocsi készült az IC+ program keretében.
Az új kocsikat, a 10 éves kocsikat és az 50 éves kocsikat is vizsgáztatják, ha ott megfelelnek, akkor "biztonságtechnikailag" rendben vannak. Ha valami nincs rendben, akkor nem sorozzák be (utaztam olyan vonaton, hogy az első kocsira hullott az áramszedő által levert, felsővezetékre fagyott ónos eső - a hülye utas panaszkodott a hangokra, Kiskunfélegyházán kisorozták a kocsit, az ott ülőket a következő kocsiba ültették, ami szintén ugyanúgy zörgött... de legalább késett 25 percet a vonat.) Ugyanígy van a mozdonyokkal is - az más kérdés, hogy az öreg technika gyakrabban megfekszik, de a biztonságra ez nincs hatással.
Ugyanaz az éberségfigyelő rendszer van a Szilikben is, mint a Flirtökben, nem tudom, hogy mire lenne szükség még azon kívül, hogy figyel-e a vezér. Ha nem reagál az éberségi berendezésre, megáll a vonat.
A fővizsgákon meg azt is nézik, hogy van-e anyagfáradásnak jele - ha van, akkor a kohóba megy.
Persze jó lenne sok minden, új mozdonyok, kocsik, motorvonatok, de még nem tartunk ott, hogy ezek nélkül nincs vonat Szegedre, vagy van, de szétesik Szatymaznál.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!