Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Nagyjából mennyi lenne a...

Nagyjából mennyi lenne a menetideje végállomástól végállomásig egy, a 14-es és a 47-es villamosok összekötéséből születű új villamosvonalnak?

Figyelt kérdés
A 14-es jelenleg Káposztásmegyerről a Lehel térig 33 perc alatt ér be (bár egy-két helyen lehet, hogy pályafelújítással lehetne rajta gyorsítani), míg a 47-es a Deák tértől 32 perc alatt ér ki a Városház térig. Mennyi idő alatt tenné meg a közbeeső szakaszt (Lehel tér - Deák tér)? Lenne egyáltalán létjogosultsága egy ennyire hosszú vonalnak?

2023. febr. 13. 21:59
 1/9 anonim ***** válasza:
87%
Ez 120 éve egy hol egyik, hol másik oldalra lötyögő vita. Minden közlekedési vállalat ezt játssza, hol összevonja, hol szétdarabolja a viszonylatokat. Mindkettőnek vannak előnyei és hátrányai.
2023. febr. 13. 22:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
100%

Azt mondják, hogy ha lenne összeköttetés, nem kéne plusz jármű, vagyis annyi ideig tartana maximum a menetidő, mint amennyi ideig a két villamos "megfordul" a Deák, illetve Lehel téren.

Nem gondolom, hogy egy vonal létjogusoltsága a menetidő nagyságán múlna, éppen hogy a belvárosi szakaszon lenne észszerű átküldeni a villamost ahelyett, hogy megállítjuk mindkét irányból. Nem lenne túl sok ember, aki végig fenn lenne a villamoson kb. egy és negyed órán át, de nem is ez lenne a cél.

2023. febr. 13. 22:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
100%
a budai fonódóval végül is hasonló történt.
2023. febr. 14. 00:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
100%
Nagyjából 75 perc lenne a menetidő és minőségi ugrást jelentene a Lehel utca - Béke út tengely kiszolgálásában, de Dél-Buda felől is lenne némi előnye.
2023. febr. 14. 09:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
100%
Ahhoz már kellene valamit csinálni a meglévő járműparkkal is, mert a Szabadság-hídon jelenleg csak a Ganz-ok mehetnek (meg egyes nosztalgiavillamosok), ha összekössük és az a cél, hogy legyen Városház tér - Kápostásmegyer és/vagy Kelenföld - Káposztásmegyer viszonylat, akkor ezt a jelenlegi járműparkkal csak Ganz-al lehet kiszolgálni és a Tátrákat és a CAF-okat kipaterolni. Mivel nem 1-2 kilométeres szakaszról van szó, ennyi Ganz gyanítom, hogy nincs a BKV-nak, amit be tudnának tenni, meg visszalépés is lenne a jelenlegi 14-es vonal utasainak. Így mindenképpen ketté kellene vágni a Deák téren a vonalat. Ha ezt el akarjuk kerülni, akkor vagy szerzünk be olyan villamosokat ami méretben nem nagyobb a Ganznál, de modernebb (persze fokozatosan, addig kerülne néhány Ganz is, mivel sok villamost kell venni, ami nem megy egyik percről a másikra) vagy a Szabadsághídon megoldani akár az autók kipaterolásával, hogy CAF és Tátra is tudjon menni, ekkor talán nem kell új villamost venni sürgősen, mert a 14-esen lévő Tátra és CAF villamosok végig mehetnének kiegészítve a 47-49-es Ganzaival, valószínűleg a fonódó hálózaton is akad néhány Tátra és CAF, ami ráhelyezhető a vonalra, így a Ganz csak csúcsidejű rásegítő szerepet kapna, meg rövid betétjáratra. A Városháza téren még nem láttam CAF-ot (gondolom nincs hely a fordulásához), lehetne úgy hogy a Tátrák mennének a Városház térről és a Kelenföldről a CAF-ok, de ha egyúttal megoldjuk, hogy a Városház térről is fordulhasson a CAF, akkor már még könnyebb lenne a járművek számának optimalizálása :) Az összekötés azért is jó lenne, mert a komplett fonódóval is összeköttetésbe lenne, így újabb viszonylatok is születhetnének és nem kell feltétlen minden Káposztásig menjen. (Akár lehetne olyan is hogy rákanyarodik az 1-es vonalra, van is vágánykapcsolat Lehel utca / Róbert Károly körúton, amit szoktak használni a kocsiszíni menetek), meg kereszteződne a vonal a 4-6-ossal, akár arra is rácsatlakozhatna néhány viszonylat (fonódón is egy szakaszt megy a 17-es rajta) Eljutnánk oda hogy minden fonódik mindenbe, és akkor nem budai fonódó és pesti fonódó lenne, hanem budapesti fonódó :) és nem is kerülne milliárdokba, mert csak a Lehel tér és Deák Ferenc tér között kell sínt építeni, meg a viszonylatszámozást és útvonalakat kell újragondolni, a többi vágánykapcsolat megvan jórészt, csak ki kellene használni (egy-két váltóépítés azért nem csillagászati összeg). Érdemes lenne a fejeseknek átgondolni ezeket a lehetőségeket hogy lehetne kihasználni :)
2023. febr. 14. 10:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
100%

A Szabadság-hídon mehetnek Tatrák is, de csak ellenmenet kizárásával. ( https://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__tomegkozlekedes__..


Persze nem lenne optimális helyzet, erre nem alapoznék.


Amennyire bizonytalan mostanában (meg egyébként is) minden villamosfejlesztés, simán hozzá lehet rakni elméletben a Lehel tér-Deák tér projekthez a CAF-opció lehívását, gyártanak 2,3 méter széles villamosokat is.


Egyébként 2019-ben összesen 68 Ganz villamosa volt a BKV-nak (ebből 30 felújított), nem tudom, hogy azóta mennyi esett ki, talán elég lenne ide - bár lehet, hogy máshol is csak ezek jók, ezt sem tudom.

2023. febr. 14. 11:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
100%
#6-os, ezért is nem írtam, hogy a Tátrák mehetnek, mert végül is rendszeresen nem, mivel csúcsban 3 percenként jár jelenleg, rendszeres forgalomban csak nagyon korlátozottan lehetne használni, hogy ne borítsa a menetrendet az ellenmenet kizárása. Amúgy amit belinkeltél kérdést, azt én tettem fel :) Milyen kicsi a világ. Már át is írtam a közmondást: "Ritka mint a fehér holló" helyett "Ritka mint a Tátra villamos a Szabadság-hídon"
2023. febr. 14. 11:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 eddiboy ***** válasza:
100%
#6: "CAF-opció lehívását, gyártanak 2,3 méter széles villamosokat is." - Ez sajnos nem így működik, opcióként csak olyan járművet hívhatsz le, amit eredetileg is vettél. Nem mondhatod azt, hogy opcióként keskenyebb villamosokat kérek.
2023. febr. 14. 13:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
100%
Vannak jármű és híd problémák is A legnagyobb gond szerintem a Deák-Lehel közti vágányok hiánya okozza. Ha a 14-es bejönne a Deák térig, a 47-49-es meg elmenne a Lehelig, akkor a vágányfektetés költségein kivül nem lenne szükség csilliárdos járműbeszerzésekre, meg hídátépítésekre. Meglenne a majdnem fonódó. És azért valszeg nem sokan utaznak Kápmegyerről Budafokra.
2023. febr. 14. 20:54
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!