KopyGege kérdése:
A metró kelet-nyugati (M2) vonalán közlekedő régi, szovjet metrókocsikban miért volt két vezető? Valahol azt olvastam, hogy az egyikük kezelte az utastájékoztatást, de erre tényleg kellett egy külön ember?
Figyelt kérdés
2023. jan. 27. 13:21
2/5 anonim válasza:
Az Alstomokban is a mai napig két vezető van az M2 vonalon.
3/5 anonim válasza:
"az egyikük kezelte az utastájékoztatást, de erre tényleg kellett egy külön ember"
Meg - ahogyan a cikkből kiderül - ő volt az éberségi berendezés.
Nyilván ez utóbbi a fontos, de emellett kezelte az utastájékoztatást.
4/5 anonim válasza:
Mert a tilos jelzés meghaladását megakadályozó autostop rendszeren kívül nem volt más vonatbefolyásoló berendezés. A segédvezetők elsősorban arra lettek kiképezve, hogy tudják: milyen helyzetekben és hogyan kell megállítani a vonatot a motorkocsivezető tevékenységétől függetlenül. És emellett , kiegészítő feladatként kezelték az utastájékoztatást és az ajtók zárását.
5/5 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen a válaszokat!
Igen, én is ezt a cikket olvastam, de nekem nem volt egyértelmű, amit 3-as, és 4-es megírt - külön köszönet érte -, hogy nem volt érdemi vonatbefolyásoló ezen a típuson, ezért volt szükség még egy főre a vezetőálláson.
A cikk hitelessége akkor vált kicsit gyanússá, amikor a fizetésről volt szó, mert nehéz elhinni, hogy 90-100 ezret fizettek 2008-ban 3 műszakra, föld alatti munkavégzésre. (Egy kezdő tanár kapott ennyit...)
2023. febr. 5. 13:28
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!