35 éve a Budapest-Békéscsaba között közlekedő vonatok nem a keletiből indultak és a 120a-n jártak, hanem a nyugatiból és a 100a-n jártak?
Te ennyire intelligens vagy, hogy az összes kérdéshez, ami téged nem érdekel, oda írod hogy ki a szart érdekel? Gratulálok.
1988-ban igen, mind a napi két (!) békéscsabai gyorsvonat a Nyugatiból indult. Még nem volt órás ütem. :)
Akkor nem az volt, hogy ott járt a szegedi, debreceni távolsági vonat, meg a ceglédi személyek és leterhelték a csabai gyorsokkal?
Most óránként jár a szegedi, öránként a debreceni ic, meg kétóránjént/óránként a debreceni s3bes, valamint a sok cegledi személy. Beférne az óránkénti csabai gyors, vagy szétverné az egész közlekedést a 100a-n?
Így indulnak kifelé a vonatok Kőbánya-Kispestről (az új menetrendben):
:07 - szegedi IC
:18 - ceglédi zónázó
:23 - monori személy
:33 - lajosmizsei személy (ez nem a 100a-n megy tovább, de a Nyugatiból)
:37 - debreceni IC
:42 - nyíregyházi IR
:48 - ceglédi zónázó
:53 - monori személy
Talán :12-es indulással beférne, de van egy probléma: a Nyugati tényleg tele van.
A távlati terv az, hogy a Nyugati-Kőbánya-Kispest szakasz kapacitását bővítik, Kőbánya-Kispest és Monor között a repülőtér alatt egy kerülőt építenek, és így a 100-as, 120-as, 140-es vonalak távolsági vonatai arra mennének - de ez évtizedes lépték.
És miért kellene?
A 100a délután óránként hét vonat, 120a öt.
De még beleférne, a fehérvárin nyáron 8-9 belefér.
A 100a-ra talán beférne #5 válaszának megfelelően, de nem a Nyugatiból, hanem például Kelenföldről.
A tényleges megoldást viszont nem ez, hanem a 120a felújítása jelentené legalább Sülysáptól Újszászig. Persze a legjobb egy Rákos - Újszász (- Szolnok) teljeskörű felújítás lenne (Keleti - Rákos külön projektben), de Álomvilág a másik irányban található.
Átmenetileg viszont jó megoldás lehetne a dolog, kezdésként a Dacia - Corvin gyorsvonat lehetne a tesztalany, itt különösen kézenfekvő lenne a Keleti kihagyása a képletből. Persze ezen felül is lehetne közlekedtetni napi 1-2 vonatot ezen az útvonalon, különösen hétvégén.
Ha pedig egyszer a távoli jövőben megvalósul a 142-es vonal felújítása és villamosítása, akkor esetlegesen néhány szegedi IC (nem az összes!) átterelhető lesz oda, a felszabaduló kapacitást pedig ki tudja használni egy csabai gyors.
#8
Viszont Nagykáta és Újszász között forgalmas elővárosi fővonal létére botrányos a pálya állapota és mivel a Rákos - Nagykáta szakasz sem a mai szabványok szerint épült (hiányzó: zajvédő falak, akadálymentes állomások stb.), szerintem érdemes lenne az egészet felújítani.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!