Budapesten miért nem 0-24 a Metró?
Óránként?
És egy órán át az üres állomást világítani, őrzést biztosítani?
Ez lenne a legnagyobb marhaság!
Sokkal több értelme van és sokkal olcsóbb 15 percenként egy csuklós buszt közlekedtetni helyette. És aki utazni akar, az is 15 percenként, nem óránként menő járatra vár.
Felesleges, alig járnának rajta. Így is tök üres reggel 6-kor és du. 3-kor is (tapasztalat, azért így járok dolgozni Újbudáról Újpestre).
Így is elképesztő, mennyi helyre el tudsz jutni tömegközlekedéssel bármilyen napszakban, Európában én még ilyen szépen működő hálózatot nem láttam, mint a budapesti. Külföldiek is csak bámulnak, hogy milyen gyakran van éjszakai busz, amikor náluk odahaza már csak a gyaloglás meg a taxi lenne az opció.
Éjszaka a vonali létesítmények karbantartása zajlik. Ezek nyilván nem minden éjjel igényelnek vágányzárat, de azért például a nagykörúti havi egy éjszakai vágányzárnál jóval többre lenne szükség. Ez pedig már elég zavaró lenne, hiszen nehéz lenne lekövetni, mikor jár és mikor nem jár mégsem.
A hétvégéket illetően persze megoldható lenne, hogy csak rendkívüli esetben legyen éjjel vágányzár, de ezzel meg az a probléma, hogy senki sem nyerne vele szinte semmit, hiszen a buszok is eléggé jól haladnak éjszaka és az átszállási kényszerek egyszerűen elvenném azt a pár percet, amit a gyorsabb haladással lehet nyerni. Nem beszélve arról, hogy gyakorlatilag kètféle felszíni hálózathoz kellene az utasoknak alkalmazkodniuk, ráadásul a két hálózat eltérései miatt már a késő esti nappali járatok menetrendjeiben is kellene eltérés az egyes napok között, hogy ne legyenek túl nagy lyukak a nappali és éjszakai üzem indulasai között.
És akkor mikor takarítanák fel azt a dzsuvát, amit a társadalmi alsó 10.000 képviselői hagynak maguk után az állomásokon?
Képzeld, Bécsben is leáll éjszakára a metró, és akkor bizony órákon át tartó takarítás/felmosás lép üzembe.
Amit az előttem lévők írtak, az mind igaz.
2020-ban volt egy próbálkozás arra, hogy 2-ig járt a 2-es és a 4-es metró, de alig használták ki. Tényleg nem volt értelme tekintettel az éjszakai buszokra, amúgy a jelenlegi üzemzárás előtti utolsó vonatok is üresek. Meg hát betett neki a COVID is.
(2020 márciusi közlemény)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!