Szerintetek lenne értelme egy ilyen IC járatnak?
Salgótarján
Pásztó
Hatvan
Gödöllő
Budapest keleti pályaudvar
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
#10
Épp ez az. Ott nemzetközi vonatok járnak jó pályán (100km/h) és nincs óránként közvetlen busz, amivel a vonat mozdonycsere nélkül is alig lenne versenyképes. Azt nem tudom, hogy mozdonycserével, a kérdező által javasolt megállási pontokkal milyen menetidőt lehetne kihozni belőle, de a busz 105, néha 95 perc alatt teszi meg az utat. Vonattal csak a Budapest-Keleti - Hatvan vonalszakasz lenne nagyjából 55 perc. A 81-es vonalszakasz nehezen megjósolható, hiszen jelenleg csak mindenhol megálló személyvonatok vannak 14 köztes megállási ponttal, 1 óra 20 perces menetidővel, amiből két helyen van 3-4 perces vonatkereszt. Valószínűleg egy köztes megállóval valahol 50 és 65 perc között lehetne a menetidő (utóbbi vonatkeresztekkel) a 81-es szakaszon, összeadva ez így 1 óra 45 perc - 2 óra. Ehhez jön hozzá egy 10 perces mozdonycserével Hatvanban, vagyis a végső menetidő menetrend szerint 1 óra 55 perc és 2 óra 10 perc között alakulna. Én mindenképpen a vonatot választanám, de ha valaki mondjuk napi szinten közlekedik így, annak sokat számíthat 10-25 perc, ráadásul a buszra Salgótarjánon belül 5 helyen lehet felszállni, a vonatra mindössze 2 helyen.
Ha stabilan legalább 80-as, vagy még inkább 100-as lenne a pálya végig, akkor már bőven nyerne a busszal szemben.
Az egyértelmű, hogy a térségnek szüksége lenne egy normális sebességű, villamosított vasútvonalra, legalább olyan szintű kétvágányúsítással, hogy a vonatkeresztek megállás nélkül történhessenek meg. Ellenkező esetben Salgótarján rövid időn belül elnéptelenedik (=túl alacsony lesz a népességszám). A másik félmegoldás a hibrid motorvonatok indítása lenne (a pályasebesség javítása mellett).
Kétségkívül szükség lenne a felvázolt járatra, különös tekintettel arra, hogy Szekszárd mellett jelenleg Salgótarján az egyetlen olyan megyeszékhely, amely nem rendelkezik közvetlen vasúti járattal Budapestre.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
#18
Azt nem tudhatjuk előre, de egy észszerűen kivitelezett vasúti felújítás olyan vasútvonalon, ami régióközpontokat köt össze Budapesttel…kizárt, hogy ne térülne meg. Persze ehhez nem Budapest - Kelebia szintű, ész nélküli tervek kellenek, hanem 100-120-as pályasebesség részleges kétvágányúsítással. Egy ilyen beavatkozás bármelyik olyan vonalon megtérülne normális menetrend mellett, ami országhatárhoz vezet vagy két fővonalat köt össze.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!