Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A Hatvan-Somoskőújfalu, 81-es...

A Hatvan-Somoskőújfalu, 81-es vasútvonalon szerintetek várható az elkövetkezendő években bármiféle fejlesztés?

Figyelt kérdés

A szerelvények, a sínek, illetve az állomások állapota is borzalmas. Folyamatosan visszafejlődik, ez a terület.

Most történt annyi előrelépés, hogy a miskolci intercity decembertől óránként megáll majd Hatvanban, ezzel rövidítve a menetidőt Budapest felé, viszont Hatvanig továbbra is döcögős az eljutás a sebességkorlátozások, illetve a rossz állapotú szerelvények miatt. Az állomások várótermei sem nevezhetők komfortosnak.



2022. nov. 21. 21:58
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
82%
0% az esély rá.
2022. nov. 21. 22:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:
73%
az egyetlen pozitívum, hogy lecserélték azokat a brutál hangos dübörgő vonatokat, de amúgy semmi.
2022. nov. 21. 22:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 A kérdező kommentje:

És akkor a vonalat szépen lezárják majd? Mert előbb utóbb nem lesz más választás. Egyre több gond van a forgalomba állítható szerelvények számával, a sínek állapota is folyamatosan romlik.

Az a gond, hogy a lakosság részéről sincs nyomás az állam felé, hogy ezen változtassanak. A hatvaniak, ha több év után is, de ki tudták harcolni az óránként megálló intercityket.

Most, hogy lerövidül a menetidő, még én is elgondolkodtam azon, hogy a vonatot választom, mert így nem kell átgyalogolni a város másik végére a buszhoz. Szóval, gondolom ezzel sokan vannak még így, tehát lenne igény a vasút fejlesztésére.

2022. nov. 21. 23:16
 4/15 anonim ***** válasza:
100%
A feljebb vizionált bezárást kizártnak tartom, ugyanakkor az is biztos, hogy a nagy beruhàzásstop előtt sem volt még csak tervezve sem fejlesztés, szóval ha netán volna is szándék , még csak tervezőmunka sem folyt eddig. Egyedül a járműállomány változhat , ha valamilyen használt motorvonat kerülne beszerzésre esetleg. Új motorvonatokra nem sok esély látszik: a hibrid motorvonat tendert lelőtték, de amúgy is sok éves vállalási határidők vannak a gyártóknál.
2022. nov. 22. 02:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:
92%

A 81-es jelenleg egy átlagos vidéki mellékvonal szintjén van: gyatra pályaállapotok, ócska motorvonatok, főleg helyi utazás.

Az a baj, hogy a vasutat errefelé évtizedekig nem fejlesztették. Ha S.Tarjánból a fővárosba való feljutásról volt szó, a vonat már a kilencvenes években is a gagyi szinonimája volt. Pedig akkor még napi három-négy közvetlen nemzetközi gyorsvonatpár közlekedett.

Közben a közút folyamatosan fejlődött, jelenleg óránként járnak a modern, kényelmes, légkondis buszok, a végig négysávos 21-es főúton, majd az autópályán. Ahhoz, hogy ezzel érdemben lehessen versenyezni, olyan iszonyatosan sok változtatásra lenne szükség, hogy még vasútpártiként is azt mondom, ne erre költsük a pénzt.

2022. nov. 22. 11:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:
100%
De az anyagiakon túl, a vasút még azokat a ziccereket is kihagyta, amikhez minimális anyagi ráfordítás kellett volna. Itt van például Tarján legnagyobb lakótelepe, a kisvárosnyi Beszterce. A városközponton túl, attól kb. 3 kilométerre fekszik, így a távolsági buszok a közelébe sem mennek - aki innen busszal menne más településre, először valahogy be kell jutnia a központba, például helyi járattal, ami jócskán megnöveli az eljutási időt és eléggé kényelmetlen. Ha valahol, itt bizony lehetett volna előnye a vonatnak. A vonatnak, ami úgy elcsattog az egész lakótelep mellett, mintha nem lenne ott semmi. Mibe telt volna kiteríteni négyszáz köbméter betont, meg bekalkulálni egy megállást a túlterheltnek aligha nevezhető S.tarján-Somos szakaszra? Szóval vannak dolgok, amik megvalósítása tényleg csak akarat kérdése lett volna.
2022. nov. 22. 11:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 anonim ***** válasza:
100%
Sajnos nem
2022. nov. 22. 11:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim ***** válasza:
100%
Nem tudom megmentené e Salgótarjánt ha kétvágányú, villamosított vonal vezetne ide, majd tovább Fülek felé. Az biztos enélkül kalap kabát a városnak.
2022. nov. 22. 18:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:
100%
2! Nagy "siker" volt, gyakorlatilag a lakosság kikövetelte a visszafejlesztést, most a pattogós, mellékvonalakról szabadult selejt Bz-k, kerültek oda. Ami már csak azért is nevetséges, mert korábban évtizedeik jártak arra nagy dízelek és nem zavartak senkit.
2022. nov. 28. 11:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 A kérdező kommentje:
#9 Én sem értem, hogy mi volt a gond az uzsgyikkal, lehet kicsit hangosabbak voltak, de legalább volt rajtuk klíma, és a szerelvények állapota is jobb volt.
2022. nov. 28. 12:19
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!