Szerintetek lenne kereset erre az IC járatra?
Ehhez szükséges lenne néhány vasútvonal felújítása, villamosítása. Egy kör-IC vonatra gondoltam hibrid összeállítással. A vonat ezen az útvonalon járhatna:
Budapest-Keleti - Soltvadkert - Kiskunhalas - Jánoshalma - Bácsalmás - Baja - Bátaszék - Székesfehérvár - Budapest-Kelenföld - Budapest-Déli.
Az összeállítása:
H-start 470 vagy 480
2x Bpmee vagy Bhv
2x Bpmz
1x Apmz
1x ARmz
Ha lehet, akkor fejtsétek ki miért igen vagy miért nem.
Légyszives ne debilezzen le senki, eddig csak egy ilyen kérdést írtam ki.
Azért értelmetlen, mert nem lenne kihasználva! Ma is van TÖBB járat, amik az általad említett útvonalon közlekednek, csak egy-két helyen át kell szállni.
Olyan ember nincs, aki BP egyik oldaláról a másikra (Keleti-Déli) a fél országot megkerülve akarna eljutni, illetve aki pl. Soltvadkertröl akar Bp-re menni, az nem Székesfehérváron keresztül akarja megtenni, márcsak azért sem, mert nem mindegy, egy-másfél órát vonatozol vagy 8-10-et.
Most a költségekröl még nem is szóltam.
Szóval ez tiszta ráfizetés lenne, nem véletlen nem jut egyetlen értelmes embernek sem eszébe.
Egyébként, hogy mennyire nem gazdaságos az ilyen "országjáró" útvonal, arra példa, hogy régen volt Szeged-Pécs között gyorsvonat jópár évig, aztán megszünt, mert egyáltalán nem volt kihasználva, sokkal kifizetödöbb a Pécs-Bátaszék, Bátaszék-Baja-Kiskunhalas, Kiskunkalas-Kiskunfélegyháza-Kecskemét, Kecskemét-Szeged bontásban üzemeltetett járatok, ezek nagyjából ki vannak használva.
Jelenleg is van ic közlekedés:
Budapest-Keleti - Soltvadkert - Kiskunhalas -
Székesfehérvár - Budapest-Kelenföld - Budapest-Déli.
Ennyi megállóért meg nem fognak csilliárdokat ölni villamosításba:
Jánoshalma - Bácsalmás - Baja - Bátaszék -
Kereset biztos nem, kereslet talán, bár valószínűleg nem sok.
A kör-IC-nél (Tokaj IC) a lényeg Miskolc kétóránkénti összekötése Nyíregyházával, Debrecennel, Szolnokkal, valamint a kétórás IC-ütem (Nyírség IC, valamint Hernád-Zemplén IC) közötti óra kitöltése.
A jelenleg átépítés alatt álló Budapest-Kiskunhalas-Kelebia-(Szabadka-Újvidék-Nándorfehérvár) vonal menetrendjéről még nem sokat tudunk, de talán egy kétórás ütemet lehet feltételezni. Ha nem akarunk a szerb fővárosba óránként vonatot küldeni (szerintem nem), de a magyarországi szakaszon órás ütemet szeretnénk, akkor inkább Szegedre küldenék vonatot Szabadkán keresztül akár azon az áron is, hogy Szabadkán nem áll meg, így a határellenőrzés kihagyható. Így Szeged elérése Budapestről már három vonattal lenne lehetséges, és jelentősen javulna Kiskunhalas, Soltvadkert, Kiskőrös térségéből - sőt akár kör-IC is lehetne.
Nem hiszem, hogy túl nagy igény lenne egy közvetlen Soltvadkert-Székesfehérvár IC-re, mikor van ilyen busz is, rövidebb menetidővel, mint a Bátaszék-Székesfehérvár között közlekedő Gemenc IR-nek van.
Köszönöm a normális válaszokat.❤
A köcsögök meg maradjanak maguknak. Apropó! Lett még egy ötletem! Mindjárt rá is kérdezek. 😆😆😆
Szerintem nincsenek itt cserépedények. A stílusod nem kellemes.
Semmi ertelme nem lenne egy ilyen körnek. Te sem tudnád valós igényekjel megtámogatni.
Gyanítom, az új remek ötleted sem a kiskutyusnak sem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!