Miért rakják egyes esetekben a vasúti megállóhelyeket a településtől távol, miközben a vonalnak van a településhez közelebbi pontja is?
Figyelt kérdés
2022. nov. 15. 11:47
11/12 anonim válasza:
Vasútépítésnél az elsődleges a nagyobb csomópontok közötti összeköttetés volt és leginkább a két pont közötti földrajzi adottságok jelölték ki a pályát, ahol lehetett akár magánterületeket is felvásároltak.
Az meg nem volt priorítás, hogy ha mondjuk egy fél km-el odébb ott egy falu, akkor tegyenek oda a pályába egy ívet és térjenek el a földrajzilag ideális vonaltól, ehelyett elginkább a falvak döntöttek úgy hogy ha már viszonylag ott a vasútvonal, akkor utat oda, illetve megegyeztek, hogy legyen ott megállóhely.
12/12 anonim válasza:
Olyan is volt, hogy anno nagy uradalmi birtok volt az adott helyen, és mondjuk a megállóhely odahelyezése fejében ingyen adta a területet. Vagy csak megfelezték a falu meg a nagybirtok közti távolságot. Ez még a félfeudális uram-bátyám világ volt, amikor a vonalvezetés és a konkrét megállóhelyek nem a közösség érdekében lettek kijelölve, hanem egyéni, földbirtokos és tőkés érdekek alapján. Az építést szűkös kerettel folytatták, és próbáltak mindent úgy csinálni, hogy le lehessen faragni pár fillért a költségekből. Az állam a területkisajátítással meg közösségi közlekedéssel csak később lépett a történetbe. Akkor meg már senki nem akart változtatni semmin, ami nem a saját érdeke.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!