Előbb utóbb kb. 25 év múlva az összes vasútvonal villamosított lehet Magyarországon?
Az utóbbi években minden évben átadnak egy villamosított vasútvonalat. Pl. Budapest-Esztergom, Szerencs-Sátoraljaújhely, Szabadbattyán-Balatonfüred és Szeged-Hódmezővásárhely, most jövőre jön a Püspökladány-Biharkeresztesi.
Ha így haladunk kb. 25 év múlva az összes jelenleg még nem villmosított vasútvonal villamosított lehet?
Nem biztos hogy az összeshez húznak ki kábeleket, de az biztos hogy nem fognak dízel vonatok járni. Ahol nem lesz vezeték kiépítve ott alternatíva a hidrogéncellás vonat.
Ne felejtsük el hogy a klímakatasztrófa miatt nagy cél a fosszilis energiaforrásokról való leszakadás, 25 év sok idő és addig rengeteget fog változni a világ, a dízel vonatok elfogadhatatlanok lesznek addigra.
Ezek jelentősebb forgalmú/nemzetközi vasútvonalak, illett is már villamosítani őket.
A kisebb vonalakat nem fogják és nem is kell. Ahogy a többiek is mondják vannak nagyon modern mindenféle meghajtással (dízel, akkumulátor, hidrogén, villamos) ellátott motorvonatok, olyanokat kellene inkább vásárolni. Példa: Pécs - Keszthely vonatok. Egy új Stadler hibrid vonat képes 80-90km-t megtenni akkumulátoros üzemben. Kaposvár - Fonyód pedig 52km. Nem kell villamosítani, bőven átér, Fonyódon felteszi a csápot és megy tovább.
25 év múlva pedig ki tudja milyen akkumulátorok lesznek? 25 évvel ezelőtt még azt sem tudtuk mi az a li-ion akksi, az akkori mobiltelefonokban is NiMH és NiCd akksik voltak (amiket ugye formázni kellett).
Csak hát a mészáros lőrincnek pályaépítő cége van, nem mozdonygyára. Ezért nyomatják ennyire a villamosításokat, átépítéseket. Ha járműgyára lenne, akkor már a balatonfenyvesi kisvasúton 3 emeletes ANDI vonatok lennének...
Maximum akkor, ha egy csomó mellékvonalat bezárnak, és hivatalosan is megszüntetnek (ugye most a legtöbb bezárt az nincs megszüntetve, csak "szünetel" a forgalom).
De ez azért nem valószínű, hogy mindet bezárnák.
"Hát ha a mellékvonalak bezárásában is tartják a tempót akkor igen."
Mondjuk az utóbbi időben a tempó éppen az újranyitás, forgalombővítés...
"Nem valószínű. A vízierőművekkel, így olcsó elektromos energiával jól ellátott Ausztriában sem 100%-os a vasútvonalak villamosítottsága." Ez így önmagában semmit nem jelent, mert Svájcban meg majdnem 100%-os a villamosítás.
Amúgy valóban, sok vonalon egyszerűen nem éri meg. És egyre terjedőben vannak az akkus és hidrogén üzemanyagcellás, illetve különböző hibrid járművek, előbb-utóbb itthon is megjelennek. Az persze más kérdés, hogy a hagyományos villanyvontatás pl. környezetvédelmi szempontból sokkal jobb, mint az akkus. Az valójában bőven van olyan szennyező, mint a dízel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!