Nem lehetne az alábbi megoldással csökkenteni a vasúti átjárós baleseteket?
Ezek a balesetek nagy része pillanatok alatt történnek, amikor közel van a vonat, és nincs olyan megoldás ami pillanatok alatt állóra fékezze a szerelvényt, ha lenne sem lenne biztonságos.
Az legbiztonságosabb a sorompós megoldás, de azt meg nem szerelnek minden kis átjáróhoz.
Aha, gombhoz a kabátot…
A vasúti átjárókban történő balesetek zöme figyelmetlenség vagy túlzott kockázatvállalás miatt következik be. Ezeket kell kezelni, társadalmi szinten minimalizálni. Évtizedes meló, nyilván soha nem lesz nulla a kihaénnem típusú figurák aránya, de következetes oktatással , kampányokkal és a szabályszegés gyors és garantált retorziójával jó eredményeket lehet elérni .
Akkor inkább az orosz megoldás. A sorompó záródása után kiemelkedik az úttestből egy akadály, ami kellően masszív ahhoz, hogy lezúzza a türelmetlen autós kocsiját.
Az mondjuk elgondolkodtató, hogy ahol 120 km/h a megengedett sebesség a vonatnak, azon a vonalon miért nincs KÖTELEZŐEN sorompó minden közúti átjáróban, akár mekkora is legyen a forgalom.
(Most a legutóbbinál pl. 95 km/h-val csapta el az IC vonat az elé kerülő Suzukit, az átjáróban pedig csak fényjelző lámpa volt, sorompó nem...)
8-as, jó kérdés, de rengeteg olyan baleset is van, ahol letöri az autó a sorompót. Vagy éppen a szemközti sávból, átlósan hajt át, hogy kikerülje a félsorompókat.
De hadd említsem meg kedvenc vesszőparipámat. A fényjelző berendezés fénye fehér, és az nem szabad jelzés, hanem csak azt jelenti, hogy működik a berendezés. Vagyis: fehér jelzésnél is áthaladás előtt körül kéne nézni. És én már csak a saját érdekemben is körülnéznék, mert inkább nézzek körül tízezerszer fölöslegesen, minthogy egyszer tévesen adott fehér jelzésnél ütközzek egy vonattal. A mozdony 100 t körül van, hozzá még a vasúti kocsik. Egy személyautó 1-2 t. Annyira nagy a különbség az erőviszonyokban, hogy egy ütközés nagy valószínűséggel az autóban ülők halálát okozná. És ezt a veszélyt egy kis lassítással és körülnézéssel ki tudom küszöbölni. És bizony látom, hogy az autósok 99,9%-a nem lassít ilyenkor, sőt, sok esetben rám is dudálnak ilyenkor (terepjárók, kamionok különösen).
Amíg ilyen mentalitás uralkodik az utakon, nem is kell csodálkozni a sok baleseten.
#8:
Már elég sokszor elmagyarázták a különféle híradókban, hogy egyszerűen nem lehet minden egyes vasúti átjáróba fizikai sorompót telepíteni, mert NINCS RÁ PÉNZ.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!