Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Nem lehetne az alábbi megoldás...

Nem lehetne az alábbi megoldással csökkenteni a vasúti átjárós baleseteket?

Figyelt kérdés
A biztosítóberendezésekben ha jól tudom alkalmazzák a tengelyszámlálást. Ilyen technológiát lehetne betenni az atkelőkbe is, és ha súlyt észlel az atkelőben piros jelzésnél, a térközben lévő szerelvényt automatikusan vészfékezné. Kivitelezhető lehetne? Azelőtt megkezdődne a fékezés, mielőtt láthatárra kerülne a bakizó autós, így addigra megtudna állni, vagy legalábbis kisebb sebességű lenne az ütközés nagyobb túlélési eséllyel. (Lehet, hogy lennének indokolatlan vészfékezések is, mert át tud hajtani az illető az érkezésig, de már megérné, ha felére vagy nullára csökkenne a balesetek száma)
2022. szept. 22. 08:40
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
98%
Nem jó megoldás, mert ha van a sínen egy autós, akkor simán áthalad mielőtt odaér a vonat, viszont ha már közel van a vonat, akkor mind1, hogy fékez-e, nem tud megállni. Nagyon ritka, hogy egy jármű beszorulna a sínre és nem tud átjutni sehogy. Abban az esetben lenne csak jó, de az kb. soha nem történik. A még átférek típus ellen meg nem lehet mit tenni.
2022. szept. 22. 09:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
96%
Több értelme lenne kamerát szerelni minden fényjelzős átjáróhoz, és aki piroson áthajt, 500e Ft bírság + 1 évre ugrik a jogsi. Akkor is, ha nem történt baleset, tehát minden áthaladót figyelne a kamera.
2022. szept. 22. 10:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
100%
A tengelyszámlálás nem feltétlenül súlyérzékelős. Másfelől, nem azért vannak ilyen balesetek, mert beszorulnak, hanem, mert ráhajt a hülye a piros jelzés ellenére is. Azon meg nem sokat segítene a rendszer. Vészfékez, aztán fele sebességnél elengedi a féket, mert átért a szabálytalan autós.
2022. szept. 22. 10:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
100%

Ezek a balesetek nagy része pillanatok alatt történnek, amikor közel van a vonat, és nincs olyan megoldás ami pillanatok alatt állóra fékezze a szerelvényt, ha lenne sem lenne biztonságos.


Az legbiztonságosabb a sorompós megoldás, de azt meg nem szerelnek minden kis átjáróhoz.

2022. szept. 22. 10:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:
100%

Aha, gombhoz a kabátot…


A vasúti átjárókban történő balesetek zöme figyelmetlenség vagy túlzott kockázatvállalás miatt következik be. Ezeket kell kezelni, társadalmi szinten minimalizálni. Évtizedes meló, nyilván soha nem lesz nulla a kihaénnem típusú figurák aránya, de következetes oktatással , kampányokkal és a szabályszegés gyors és garantált retorziójával jó eredményeket lehet elérni .

2022. szept. 22. 11:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:
73%

Akkor inkább az orosz megoldás. A sorompó záródása után kiemelkedik az úttestből egy akadály, ami kellően masszív ahhoz, hogy lezúzza a türelmetlen autós kocsiját.

[link]

2022. szept. 22. 11:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 A kérdező kommentje:
#6: Nem is rossz megoldás :) Lehet még jobb is mint az enyém és még olcsóbb is :)
2022. szept. 22. 11:13
 8/14 anonim ***** válasza:
81%

Az mondjuk elgondolkodtató, hogy ahol 120 km/h a megengedett sebesség a vonatnak, azon a vonalon miért nincs KÖTELEZŐEN sorompó minden közúti átjáróban, akár mekkora is legyen a forgalom.

(Most a legutóbbinál pl. 95 km/h-val csapta el az IC vonat az elé kerülő Suzukit, az átjáróban pedig csak fényjelző lámpa volt, sorompó nem...)

2022. szept. 22. 13:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:
100%

8-as, jó kérdés, de rengeteg olyan baleset is van, ahol letöri az autó a sorompót. Vagy éppen a szemközti sávból, átlósan hajt át, hogy kikerülje a félsorompókat.


De hadd említsem meg kedvenc vesszőparipámat. A fényjelző berendezés fénye fehér, és az nem szabad jelzés, hanem csak azt jelenti, hogy működik a berendezés. Vagyis: fehér jelzésnél is áthaladás előtt körül kéne nézni. És én már csak a saját érdekemben is körülnéznék, mert inkább nézzek körül tízezerszer fölöslegesen, minthogy egyszer tévesen adott fehér jelzésnél ütközzek egy vonattal. A mozdony 100 t körül van, hozzá még a vasúti kocsik. Egy személyautó 1-2 t. Annyira nagy a különbség az erőviszonyokban, hogy egy ütközés nagy valószínűséggel az autóban ülők halálát okozná. És ezt a veszélyt egy kis lassítással és körülnézéssel ki tudom küszöbölni. És bizony látom, hogy az autósok 99,9%-a nem lassít ilyenkor, sőt, sok esetben rám is dudálnak ilyenkor (terepjárók, kamionok különösen).

Amíg ilyen mentalitás uralkodik az utakon, nem is kell csodálkozni a sok baleseten.

2022. szept. 22. 14:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:
74%

#8:

Már elég sokszor elmagyarázták a különféle híradókban, hogy egyszerűen nem lehet minden egyes vasúti átjáróba fizikai sorompót telepíteni, mert NINCS RÁ PÉNZ.

2022. szept. 22. 16:45
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!