A budapesti CAF 9 és Combino villamosokon hogy-hogy mindkét áramszedőt üzemszerűen egyszerre használják?
Miért van az, hogy a helyett, hogy mindig csak a menetirányhoz viszonyított hátulsó áramszedőt használnák, mindkét áramszedő folyamatosan fent van?
Szakaszhatároknál ez nem zárná össze a két betápot?
Meg ha tegyük fel az egyik áramszedő meghibásodik, egy áramszedővel is lehetséges a villamos továbbítása?
Köszi!
#1 Szia! Köszi a válaszod! Annyi kérdésem lenne, hogy én villamosvezető ismerősömtől (Konkrétan minden típusra és viszonylatra le volt rakva az ismereti vizsgája és tehervillamosokon is rendszeresen dolgozott) úgy hallottam, hogy 3 egységes Tatra szerelvényeknél a középső kocsi csak szabadon fut, nem vesz részt a hajtásban. Ahogy te írtad, nekem úgy hangzik, hogy az is aktívan részt vesz a hajtásban a leeresztett szedő ellenére. Hogy van ez most pontosan?
És akkor a két szedős közlekedés az magát az áramszedőt kíméli? Gondolom a motorok által felvett áramot eloszlatja két pont között és nem egy szedőt süt ropogósra 600 volt egyenáramon hanem (jobb esetben) egyet sem.
Meg a szakaszhatáros kérdésem még mindig él
Köszi mégegyszer!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!