120-as sebességnél meg tudott volna állni a vonat valóban?
Multkor volt egy baleset, amikor kocsit gázolt az átjáróban a vonat, valahol Budapest-Cegléd között és megállapítást nyert, hogy 132 km/h val közlekedett a vonat, (intercity) és úgy kezdett fékezésbe a D12-vel. Szakértők megállapították, hogy 120 a max megengedett sebesség és, ha 120-ról fékez, akkor elkerülhető lett volna a baleset.
Igaz ez, hogy 12 km/h eltérés döntő lett volna egy ilyen szituációban, hogy akkor nincs baleset?
Ez milyen egy kérdés már?
Szakértők.
Megállapították.
Érted, emberek , akik évek, évtizedek óta ebben a szakmában dolgoznak, a tények alapos ellenőrzése után azt jelentették ki, hogy igenis ebben az esetben számított az a 12 km/h különbség.
Hát akkor mi itt tök névtelenül, semmit sem tudva az esetről , mégis mi a francból ítélhetnénk ezt meg másként???
ez csak csűrés-csavarás...jön egy másik szakértő, aki egállapítja, hogy 110 nél sem állt volna meg, mert a vonat 122 km-el ment
Aztán jön egy harmadik, aki szerint nem mindegy mennyivel hasított a vonat? Késésben volt(szervezési hiba miatt), ezért belehúzott...ki a franc gondolta volna, hogy egy balfék a síneken táborozik?
Melyik baleset volt ez pontosan?
D12? Az milyen gépeken van?
Kérdező, 132 és 120 között 12 km/h a különbség. Ez 3,3 m/s. Mivel rég jártam középiskolába, és lusta is vagyok, most nem fogom neked kiszámolni a pontos különbséget, de ha nem lassított volna a vonat, másodpercenként 3,3 méternyi hellyel több marad az autónak átérni előtte. Ha lassít, akkor ennél nyilván kevesebb. Tételezzük fel, hogy 200 méterről észlelte a vezér az autót, azért az már elég közel van. Lassítás nélkül ezt 5,5 másodperc alatt tette volna meg, de így is 17 méterre lett volna még az átjárótól abban a pillanatban, amikor az autó áthaladt. Egy átlag autó 4 méter hosszú, ha lelassít 30-ra az áthaladáshoz, akkor is kevesebb mint egy másoperc alatt átér a kereszteződésen.
Hidd el, pontosan lemodellezték az egészet, hogy 120-nál pontosan mi történt volna.
Keress rá youtubeton a Dr. Herpy féle videókra. Több ilyenről készült elemzés és a jogi háttérről is jól magyaráz. Egy ilyen esetben nem egyértelműen fekete vagy fehér a történet. Nem is szabadott volna ott lennie az autónak. Ha nem hajt be a kereszteződésbe akkor nem üti el a vonat sem 120-al, sem 132-vel. Akkor most ki is pontosan a hibás? Vagy amikor autóval kikanyarodnak egy 220-al száguldó motoros elé. Esélye nincs az autósnak egy szemből látható jármű sebességét pontosan megbecsülni, csak azt látja, hogy jön vagy megy. Vagy ott a Dózsa György úti baleset. Ott is hasonló a helyzet, mindketten vétettek a szabályok ellen. Ki a bűnös, ki miatt következett be a baleset?
Ha csak egyikük betartja a szabályokat, vagy kevésbé hágja át, már nem történik meg a baleset. ezért van egy ilyen esetben sok-sok szakértő és ügyvéd, hogy alaposan kielemezzék a dolgot, amit mi itt a gyakorin nem tudunk megtenni néhány mondatban.
Pontos adatok hiányában meg pláne nem tudjuk mi is történhetett.
Milyen mozdony volt pontosan? Honnan van a 132 kmh-s sebesség adat? Egy mozdony kereke kopik a használat során, úgyhogy a sebességmérő óra által mutatott érték és a tényleges valós sebesség között nagy elétér is lehet ha nem állítanak az órán.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!