Szerintetek ha 1X jegyárat emel a MÁV, akkor mennyit fog emelni?
Már jó ideje nem emelt árat a MÁV.....
Jobban belegondolva egy Gyál-Kőbánya Kispest ára 139 Ft (diákedvezmény + Máv app) !!!
Ráadásul dízelmozdony jár ezen a szakaszon..... most az a 139 Ft mire elegendő a MÁV-nak?
Nyilván nem sokra elég, de ez nem az az ágazat, ami
bárhol a világon hatékonyan megél helyi vagy állami támogatások nélkül és ez nem is lehet cél.
A kérdés tehát az, hogy az ITM mikor kényszeríti ki, írja elő a tarifaemelést. És ennek mértéke vastagon politikai döntés.
Ez közszolgáltatás. A kedzvezményes jegyek árát az állam egészíti ki a vasúttársaságnak. Plusz még egy rakat támogatást nyújt a MÁV-Startnak.
A közszolgáltatás már csak ilyen. Szerintem a világon nincs olyan hely ahol ez a fajta szolgáltatás nyereséges lenne.
Semmire sem elég, igazából egy csoda, hogy egyáltalán működik.
Ehhez képest naponta szidják, mint a bokrot.
Egyébként a költségvetési törvény alapján kb. évi 270 milliárd forintot kap működésre (a befizetett adókból). Amit te fizetsz, az borravaló.
És ez a kérdés a pihentető üdülések között mit keres? Leginkább a politikában lenne a helye, még a közlekedés sem az igazi.
A MÁV nem dönthet a szolgáltatások díjáról, mert közfeladat lát el.
Benzineskannára ülve nem fogsz eljutni Nyíregyházára.
A menetjegyben nem csak áramdíj van, te viszont autónál benzinárat számolsz.
Sopron-Győr teljesárú menetjegy 1700 Ft. Bécs valamivel közelebb van Sopronhoz, az ÖBB teljesárú menetjegy 18,20 EUR (kb. 7.000 Ft).
A (teljesárú, nem a 139 ft-os) menetjegy egyébként kb. a valódi működési költség 1/4-ét fedezi, a hiányzó pótlására szolgál a fent említett évi 270 milliárd.
Jegyárat emelni nem a MÁV fog, hanem a kormány / minisztérium. Az ő hatáskörük, a közlekedési jegyárak jelenleg is hatósági árasak, a Volanbusznál, GYSEV-nél és a HÉV-nél is pont ugyanaz a tarifa. A rezsicsökkentés mellett nem mutatott volna eddig (sem) jól egy általános jegyáremelés, ezért eddig is különböző trükkökkel próbálták drágítani a közlekedést, lásd gyorsvonati pótjegy, 5 km-es jegy megszüntetése.
Hogy a jelenlegi helyzetben (energiaárak emelkedése, rezsicsökkentés szűkítése) mikor mernek hozzányúlni a jelenlegi árakhoz / árrendszerhez, az jó kérdés.
A jegy egy jelképes összeg számodra, eus irányelvek szerint a vasútnak kell a legolcsóbbnak lennie minden lehetőség közül a zöld közlekedés miatt. Tehát infláció követő ár növekedés várható, nem hasra ütés és 220% jegyár emelés. A cégnek amúgy sem a személyszállítás hoz sokat, hanem a teherfuvarozás, valamint a sáp amit beszednek a hálózat használatáért magán cégektől, mert hát a nagy teherforgalom jól szétveri a pályát és ezt valakinek ki kell fizetnie.
Ilyen nagy kaliberben csak az állam tudja finanszírozni ezt, mivel a mávnak jegyárakból nem csak a szerelvényeket kell fent tartani, hanem a pályahálózatot és az ehhez szükséges hátteret, emellett új járműveket is be kell szerezniük amik darabonként milliárdos tételek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!