Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Szerintetek ha 1X jegyárat...

Szerintetek ha 1X jegyárat emel a MÁV, akkor mennyit fog emelni?

Figyelt kérdés

Már jó ideje nem emelt árat a MÁV.....


Jobban belegondolva egy Gyál-Kőbánya Kispest ára 139 Ft (diákedvezmény + Máv app) !!!


Ráadásul dízelmozdony jár ezen a szakaszon..... most az a 139 Ft mire elegendő a MÁV-nak?



2022. aug. 25. 21:27
 1/10 anonim ***** válasza:
100%

Nyilván nem sokra elég, de ez nem az az ágazat, ami

bárhol a világon hatékonyan megél helyi vagy állami támogatások nélkül és ez nem is lehet cél.


A kérdés tehát az, hogy az ITM mikor kényszeríti ki, írja elő a tarifaemelést. És ennek mértéke vastagon politikai döntés.

2022. aug. 25. 23:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
100%

Ez közszolgáltatás. A kedzvezményes jegyek árát az állam egészíti ki a vasúttársaságnak. Plusz még egy rakat támogatást nyújt a MÁV-Startnak.

A közszolgáltatás már csak ilyen. Szerintem a világon nincs olyan hely ahol ez a fajta szolgáltatás nyereséges lenne.

2022. aug. 25. 23:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
100%

Semmire sem elég, igazából egy csoda, hogy egyáltalán működik.

Ehhez képest naponta szidják, mint a bokrot.

Egyébként a költségvetési törvény alapján kb. évi 270 milliárd forintot kap működésre (a befizetett adókból). Amit te fizetsz, az borravaló.

2022. aug. 26. 01:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
100%

És ez a kérdés a pihentető üdülések között mit keres? Leginkább a politikában lenne a helye, még a közlekedés sem az igazi.

A MÁV nem dönthet a szolgáltatások díjáról, mert közfeladat lát el.

2022. aug. 26. 09:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
29%
Ahhoz képest így is drága a külföldihez viszonyítva. Ha két fő teljesárú jeggyel utazik, már jobban megéri az autó. Már két főtől csoportos kedvezményt kéne adni, hogy ez ne így legyen, illetve a benzinársapkát a személyautókra ki kell vezetni és a dízelmozdonyokra, gazdasági gépekre, belföldi áruszállításra bevezetni. Máris reális lenne a jelenlegi ár, de ide is 10 év nem emelés alatt jutott el. Amikor megemelték ennyire, még horror volt.
2022. aug. 26. 09:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
100%

Benzineskannára ülve nem fogsz eljutni Nyíregyházára.

A menetjegyben nem csak áramdíj van, te viszont autónál benzinárat számolsz.

Sopron-Győr teljesárú menetjegy 1700 Ft. Bécs valamivel közelebb van Sopronhoz, az ÖBB teljesárú menetjegy 18,20 EUR (kb. 7.000 Ft).


A (teljesárú, nem a 139 ft-os) menetjegy egyébként kb. a valódi működési költség 1/4-ét fedezi, a hiányzó pótlására szolgál a fent említett évi 270 milliárd.

2022. aug. 26. 11:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
100%
5-ös, alapvetően igazad van. De... Azért egy autó költségei nem csak a benzin vagy a gázolaj. Ezen a vonalon szoktam én is utazni, Pestszentimréről, szintén Kőbánya-Kispestre. Teljes árú jegy most, hogy raktak automatát, 235 forint. Azelőtt ha jött a kalauz, 250, de ingyen is be lehetett jutni sokszor, jegypénztár itt nincs. Hivatalosan 12 perc a menetidő, autóval sose értem oda ennyi idő alatt, max éjszaka, pedig elég nehéz a lábam. 18. kerületi szakaszon 40-nél nem mehet gyorsabban a vonat. Átlagos forgalomban 20 perc autóval, ha letolok mindenkit, kicsit kevesebb. Nyilván az autó kényelmesebb, de oda-vissza 470 forintnál üzemanyagra ennél több megy el, az egyéb költségekről (pl autókopás) nem is beszélve... szoktam még Szolnokra utazni, oda ha a sebessel megyek, 1740 forint a jegy, mondjuk ott elektromos vonat jön többnyire. Ketten lemegyünk picivel 4000 forint alatt. Amíg 480 forint egy liter üzemanyag, én autóval biztos nem...
2022. aug. 26. 13:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 eddiboy ***** válasza:

Jegyárat emelni nem a MÁV fog, hanem a kormány / minisztérium. Az ő hatáskörük, a közlekedési jegyárak jelenleg is hatósági árasak, a Volanbusznál, GYSEV-nél és a HÉV-nél is pont ugyanaz a tarifa. A rezsicsökkentés mellett nem mutatott volna eddig (sem) jól egy általános jegyáremelés, ezért eddig is különböző trükkökkel próbálták drágítani a közlekedést, lásd gyorsvonati pótjegy, 5 km-es jegy megszüntetése.

Hogy a jelenlegi helyzetben (energiaárak emelkedése, rezsicsökkentés szűkítése) mikor mernek hozzányúlni a jelenlegi árakhoz / árrendszerhez, az jó kérdés.

2022. aug. 27. 05:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:

A jegy egy jelképes összeg számodra, eus irányelvek szerint a vasútnak kell a legolcsóbbnak lennie minden lehetőség közül a zöld közlekedés miatt. Tehát infláció követő ár növekedés várható, nem hasra ütés és 220% jegyár emelés. A cégnek amúgy sem a személyszállítás hoz sokat, hanem a teherfuvarozás, valamint a sáp amit beszednek a hálózat használatáért magán cégektől, mert hát a nagy teherforgalom jól szétveri a pályát és ezt valakinek ki kell fizetnie.

Ilyen nagy kaliberben csak az állam tudja finanszírozni ezt, mivel a mávnak jegyárakból nem csak a szerelvényeket kell fent tartani, hanem a pályahálózatot és az ehhez szükséges hátteret, emellett új járműveket is be kell szerezniük amik darabonként milliárdos tételek.

2022. aug. 30. 00:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
9-es, visszafelé dízel IC szokott jönni. Az vajon mennyit zabál a 120-as pályán, mikor félig van utassal, vagy annyi sincs? Ha mondjuk 2-3 ember van egy kocsiban, de kell óránként, y Záhony-Bp. sebes is 2 óránként az IC előtt pár perccel... hétvégén van utas, hétköznap kb senki.
2022. aug. 30. 20:31
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!