Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért ennyire komplex mozdonyo...

Bab51 kérdése:

Miért ennyire komplex mozdonyok és motorvonatok szinkronban járatása?

Figyelt kérdés

Minden mozdony és motorvonat gyártója megad egy maximum mennyiségű járművet amit szinkronban, csatoltan lehet járatni. (Szili: 2, Flirt: 3, stb...) Mi az akadályozó tényező? Mi teszi ennyire bonyolulttá két vagy több jármű egy vezetőállásból történő vezérlését?


És mi történne, ha a megadott limitnél több járművet próbálnának meg szinkronizálni?


Köszönöm!



2022. aug. 23. 09:14
 1/3 anonim ***** válasza:
100%

Nem annyira komplex az. A legtöbb vonaton a ZWS rendszert alkalmazzák. [link] Ezzel gyakorlatilag bármennyi jármű összeköthető. Egy digitális csatorna van, azon kommunikálnak a járművek. A vezérkőkocsikban, van egy adatbázis aminek a segítségével többféle mozdonyhoz tud csatlakozni.

Inkább biztonsági megfontolásokból vannak a limitációk az új járműveknél (Flirt, stb.) A Halbi vezérlőkocsinál például ha a vezetőállás a mozdony felé van fordítva és úgy dugod össze az UIC kábelt, akkor nem működik a vezérlés. Pont azért, hogy ne tudj összetörni vele semmit és ne gázolj el senkit.

Annyi történik, hogy nem épül fel a vezérlés. Nem lesz durranás, robbanás, szikrázás vagy ilyesmi.

A régi mozdonyokon, például a szilin, csörgőn pedig gyakorlatilag a vezetékek ki vannak vezetve a vezetőállás homlokoldalán lévő csatlakozóra és minden érintkező egy külön kávezetékkel át van vezetve a másik járműre. Ezért nem tud 1-nél több mozdonyt távvezérelni.

2022. aug. 23. 11:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 A kérdező kommentje:

#1 Köszi a válaszod! Biztonsági okokból? Szóval valami veszélyforrást jelent az, ha egy motorvonat hossza meghalad egy nagyobb értéket? (3 csatolt Flirt már így is kb. 250 méter) Vagy máshol rejlik ez a veszély?


És jól értem, hogy régebbi mozdonyoknál akkor közvetlen a kezelőszervektől érkezett utasítások vannak kivezetve a homlokfalba? Semmi vezérlőelektronika?


Szeretek alaposan megérteni dolgokat, remélem nem gond!

2022. aug. 23. 17:13
 3/3 anonim ***** válasza:
100%
Régi mozdonyoknál inkább a technikai korlátolta le a mennyiséget, de akkoriban pl. egy dupla szilinél ami kb. 6000LE nem is kellett több. Biztonsági ok sok minden lehet, ez most lényegtelen. Én úgy tudom, hogy modern mozdonyoknál nincs ilyen korlát, hegyes területeken, osztrákok, svájciak, németek 4-5 mozdonyt is használnak egy szerelvényben a vontatáshoz. Flirtnél pl. logikailag is azért lehet egy 3-as korlát mert annál hosszabb szerelvény befogadására már szinte alig képes állomás, nagyon kevés az ilyen hosszú peron. Ha már valahol 4-es csatlású flirt kellene oda egyszerűbb egy hagyományos szerelvényt vagy egy kisst kiküldeni, kapacitásban ugyan az és kevesebb a foglalt jármű is.
2022. aug. 30. 00:13
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!