Miért kell külön jogsi a sima busz és a trolibuszhoz?
Miért kell külön jogsi a manuális váltós személyautóra, és miért külön automatára (jó nem teljesen analóg, de ha automatára vizsgáztam, nem vezethetek kézi?).
A troli sok tekintetben másképpen működik, mint a busz. Lehet, hogy ezért.
Emberek, ez egész egyszerűen történelmileg alakult így és soha senki sem foglalkozott azzal, hogy helyrerakja.
A troliüzem elsősorban az elektromos ellátórendszer, másodsorban a második világháború után újrainduló troliüzem remizének tulajdonjogi viszonyai miatt a villamosokat is üzemeltető vállalathoz került. Így igazából annak szabályrendszerét vették alapul az új járműfajta szabályozási környezetének kialakításakor. Ezért a mai napig gyakorlatilag közúti vasútnak számít a trolibusz.
Ez valóban rendkívül furcsa szabályozás. D kategóriaról bőven elég lenne egy rövid átképzés, ami a specifikus részeit taglalja a trolizásnak, Tr kategória után pedig bőven elég lenne egy átképzés, ami a belsőégésű motoros buszok kezelésére fekszik rá. Ha szükséges az adott cégnél, akkor természetesen a manuális váltó és egyéb szükséges tudásra is kitérne.
Ez kb. az a kategória, minthogy budapesti villamosvezetőként Bécsben vagy Pozsonyban mindent nulláról kéne kezdened, miközben elég lenne egy jóval rövidebb átképzés.
Azon belül egyes járműtípusonként és egyes vonalanként is külön-külön ismereti vizsga szokott lenni a tömegközlekedési ágazatban. Nem a saját bőröddel játszol ott, hogy ott állj neki felfedezni a különbségeket, amit ezek szerint nem tudsz...
Nyugi, nyilván százszor könnyebben meglesz egyikről a másikra a vizsgád, mintha egy olyan ember mászna be, aki talicskát se tolt még a kertjében.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!