Mit gondoltok a körjárat rendszerű buszjáratokról?
Alapvetően jobban támogatom a mindkét irányba azonos útvonalon közlekedő járatokat, valahol azonban van létjogosultsága annak, hogy hurokban tegye meg az útvonala egy részét.
Ha viszont a teljes vonalra gondolsz, akkor rövid szakaszon megvan a maga létjogosultsága. Ilyen például az 57-257 járatpár, ami egy pozitív példa: mindkét irányba közlekednek a buszok a körben, amelyek ráhordanak Hűvösvölgy villamos-végállomáshoz.
Amikor csak az egyik irányba jár busz egy nagyobb körben, azt rendkívül elavultnak és értelmetlennek találom.
#6
Én ilyenről a 38-as vonalán hallottam Szigetszentmiklóson eddig, de gondolom több is van. Nem a 3-as válaszoló vagyok.
#7
(BP) Igen, többféle van. Valamelyik teljesen körjárat (57, 257, 281 stb.), valamelyiknek pedig egy szakaszon nem ugyanaz a két irányba az útvonala, hanem megtesz egy hurkot, hogy a lehető legjobban feltárjon egy területet, konkrét végállomás nélkül (villamos: 51, 52, busz: 23E, 97E, 161, 213, 238). Ez utóbbi jó megoldás, hiszen sokkal nagyobb területet tud bejárni anélkül, hogy a végállomáson élőknek sokat kelljen utaznia, viszont egy bizonyos méret után mindkét irányba járnia kell a busznak, máskülönben az egyik irányba egy megálló is gyaloglós témakör. Pozitív példák: 57-257, 38-238, 161-202E. Negatív példák: 52, 67. Fontos kihangsúlyozni, hogy a negatív példák is többnyire megfelelően ellátják a nekik szánt ráhordó szerepet, legfeljebb néhány utas feleslegesen kényszerül a hurok megkerülésére valamelyik irányba, azonban a hurkon belüli közlekedés csak az egyik irányba biztosított.
#9
Na igen, jó példa egy (két) értelmes körjáratra. A baj akkor van, ha nincsen másik irányba közlekedő párja a járatnak. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!