Hogyan alakulna át a jelenlegi metró-járműpark, ha megvalósulnának a jelenleg ígért összekötések?
Szóval vannak az Alstomok két vonalon, a Pandák a 3-ason, és régi Ganz villamosok az földalattin.
A 4-es nem érintett semmilyen összekötésben/bővítésben. Az 1-es pedig villamos és nagyon kis kapacitású, tehát ha jól sejtem, ezeknek a szerelvényei maradnának.
A 2-es Alstomjai átkerülhetnének a 3-asra, kicsit lerövidítve? Mert a H8-assal való összekötés esetén ezek a szerelvények le lesznek cserélve. Ha ez egy lehetőség, a Pandák hova tűnnek?
A H5-6-7 projekt is új szerelvényeket igényel. A Pandák vagy az Alstomok átalakíthatók, hogy adott esetben felülről is szedjék az áramot? Esetleg a kettő felújított változatai vegyesen elvihetnék az új, egyesített vonalat?
Mit gondoltok, ha megvalósul a projekt, hogyan újul meg a járműpark? Mely gyártó szerelvényei alkalmasak felül és alul is áramot szedni?
A HÉV munkavállalóival mi lesz? A HÉVeket ők vezetik. Visszavenné a BKK az egyesített HÉV-vonalakat? Esetleg a HÉV venné el a H5-6-7-ből kialakított metrót és a 2-est is?
Ne haragudjatok, hogyha esetleg hülye kérdések ezek, de nem vagyok expert, ugyanakkor foglalkoztat ez a téma. (Azt is tudom, hogy ezek az álomprojektek nem a közeljövőben fognak megvalósulni..) Kíváncsi lennék a véleményetekre :))
Az 1-es vonalra (majd egyszer, ha lesz felújítás), akkor fognak beszerezni új szerelvényeket, mert a mostaniak 50 évesek már.
A 3-as vonalon max. szerintem annyi lesz a változás, hogy majd lesz rajta klíma (megintcsak majd egyszer valamikor)
A 4-es vonal ahogy mondtad nem érintett ilyen szempontból.
A 2-esről azonban az Alstomok tudtommal nem férnek be a 3-as alagútjaiba, ezért nem járnak arra. Az összekötés kapcsán szerintem a legjobb megoldás az lenne, ha minden szerelvénybe plusz 1 kocsit raknának, ami alkalmas lenne a felsővezetékes kapcsolathoz. A hosszal pedig nem lenne baj, mert a kettes peronjai tudtommal 120 méteresek, míg maguk a jelenlegi szerelvények pedig csak 100 méteresek.
Mivel egyik projekt sincsen véglegesen paraméterezve, nincs pontos válasz.
M1: Néhány éven belül muszáj lesz lecserélni a végletekig lefutott járműállományt, nyilvánvalóan egyedileg ide gyártott, de a peronoknál előre és hátra is túlnyúló, hosszabb, egyterűt járművekkel. Ezt kb 5 éve meg kellett volna màr rendelni, mert ilyet évekig tart leengedélyeztetni.
M2: Mivel a metróüzem határa várhatóan Rákosfalva,a vonatok egy része maradhat ezen a vonalon. Legfeljebb néhány szerelvény az, amit át kell alakítani az M3 vagy M4 vonalra. Utóbbi esetben lesznek felesleges betétkocsik, előbbi esetben meg gyártatni kell.
M3: Kèrdés, meddig bírják ezek a kotlák, mert elnézve a minőségüket, sajnos hamar eljön a nagy felújítás ideje.
M4: Nincs teendő .
A hévprojekteknél aztán végképp nem látni, mi lesz. A MÁV -csoport inkább nagyvasúti megoldást szeretne, nem értik a mai időket. Az utasoknak nyilván a rugalmasabban szervezhető vonatok kellenek.
Az M2 Alstomjait nem rövidíteni, hanem hosszabbítani kellene az M3-ason való járatáshoz.
Nyilván mindegyik jelenlegi jármű a kohóban lesz, mire bármelyik fejlesztés is megvalósul a felsoroltak közül, de tegyük fel, hogy belátható időn belül (5 év) kész is lesz. Ha hozzávesszük a Rákosmente felé tervezett szárnyvonalat, akkor az Alstomok jövője biztosított, ellenkező esetben pedig még mindig szükség lehet rájuk betétjáratként. Ha mindkettőt elvetjük, akkor az Alstom egyszerűen nem fog kelleni az M2-es vonalra. Logikus lépés lenne ez esetben áthelyezni őket az M3-as vonalra, csak ugye ez sem olyan egyszerű. Meg kell teremteni egy-két technikai feltételt (biztosítóberendezés). Ezután viszont továbbra is egy kocsival rövidebb az Alstom, mint a Panda. A hivatalosan megadott kapacitásuk mondjuk ennek ellenére kb. ugyanannyi, tehát közlekedhetne éppen így is, legfeljebb nem ér végig a peronon, ami nem gondolnám, hogy problémát jelent.
Mivel az Alstomok mennyisége kevés lenne az M3-asra, ezért új járművek beszerzéséig vegyes üzemben kellene közlekedniük a Pandákkal, ez sem gond.
Arra a válasz, hogy a többi Panda hova tűnik: ahova 2022-ben való, remélhetőleg a selejtezett járművek listájára. Ne haragudjatok, rajongók (van, aki szereti őket?), de nonszensz, hogy 2017-ben sikerült beszerezni átjárhatatlan, hangos, légkondícionálatlan szerelvényeket az ország legforgalmasabb kötöttpályás vonalára. Persze más esetben is nevetséges lenne, de így különösen.
Az M5 projekt pedig mindenképpen külön járműveket igényel, mert egyrészt senki sem szeretne Ráckevére oldalasan ülve utazni, másrészt pedig az ezeknél a szerelvényeknél használt peronmagasság sem kerül kiépítésre.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!