Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A Stadler CityLink mint...

A Stadler CityLink mint járműtípus (nem a Tramtrain), megfelelne HÉV-nek?

Figyelt kérdés
Tudom a projektet jelenleg parkolópályára helyezték, de nekem már egy ideje azon kattog az agyam. Több gyártó kínálatát is megnéztem, de valahogy egyik járművet sem találtam ideálisnak. Az elérhető elővárosi, regionális típusok mind olyan túlméretesnek, ormótlannak tűnnek. A villamosok pedig kicsinek. Nyilván valami ami a kettő közé illik méretben, olyan az ideális. Ezért jutott eszembe a CityLink, nyilván egy kicsit átdolgozott, hosszabb, több ajtóval rendelkező változat lenne a megfelelő, aminek azonos padlómagassága van minden részen. Esetleg több áramnemű változatban, hogy nagyvasúton is alkalmazható legyen. Vagy a jelenlegi HÉV koncepcióját teljesen kukázni kéne és az M5-ös metróhoz terveihez igazítani?

2022. jún. 16. 18:23
 1/5 anonim ***** válasza:
86%

Nem tudom, miért ormótlan mondjuk egy Flirt :)

A jelenlegi MX és MXA HÉV-járművek szélessége 2680 mm, a CityLink szélessége 2650 mm, a legkeskenyebb (angol) Flirté 2720 mm, a magyar Flirté 2820 mm.

Valószínűleg nagyvasúti űrszelvénnyel épül meg az M5, többek között a pilisvörösvári és a kunszentmiklósi vonalak miatt is, a járművek egy része pedig kétáramnemű lesz (a fenti irányokba közlekedőké).

2022. jún. 16. 18:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
44%

Dehogy épül nagyvasúti űrszelvénnyel, ez óriási pazarlás lenne és igen magas szintről állították le Homolyáékat, amikor megpróbálták pofátlanul végignyomni nagyvasúti profil feltételével a járműbeszerzést. Jó indikátor, hogy se új jármű, se Homolya…


A nagyvasúti kijárást, ha az tényleg indokolt, meg lehet oldani kisebb profilú járművekkel is és az nem cél, hogy akármilyen nagyvasúti jármű bejárhasson az alagútba - pont elég , ha a vonalcsoportra vásárolt, oda szánt járművek tudják ezt.

2022. jún. 16. 19:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
80%

#2 Dehogy lenne pazarlás, ez lenne az ideális megoldás. A járműbeszerezést meg azért állították le, mert nincs rá pénz, de ha lett volna, akkor is az oroszokat akarták volna helyzetbe hozni.

Különben is, ha nem nagyvasúti, akkor metró paraméterű lenne a jármű, akkor meg a kijárási lehetőség elveszne + a HÉV-ek külső szakaszán magasperont kellene építeni, ami szintén marha drága, sok helyen pedig fizikailag nincs is hely hozzá rámpának pl.


"pont elég , ha a vonalcsoportra vásárolt, oda szánt járművek tudják ezt." Viszont azoknak illeszkedniük kell a 2-es és 150-es vonalak peronjaihoz, nem lehet egy óriási rés, mert kisebb profilú járművek.

2022. jún. 16. 21:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
23%
Jajj, 3-as, ne mondd már. A nagyvasúti profil sokkal költségesebb mind az alagút nagyobb keresztmetszete, az ívviszonyok, lejtviszonyok, de főleg a vonalvezetés nagyobb fokú kötöttsége és a peronhosszok miatt. Miközben itt metró funkciójú vonalról beszélünk,ami jól lehatárolható , paraméterezhető terület lefedését célozza. Szerencsére számos olyan metró profilú jármű létezik a világon , ami képes kijárni és nagyvasúti peronoknál is megállni, az ott keletkező rést, szintkülönbséget áthidalva. Szóval nyomogathatod itt a piros gombot napestig, akkor sem lesz cél , hogy mondjuk a kalocsai Bz (sic!) be tudjon járni az alagútba vagy átférjen egy vectronos tehervonat. Nem, itt legeslegfeljebb a Kunszentmiklós-Esztergom gyorsított dedikált szerelvénye kell, hogy elférjen.
2022. jún. 17. 08:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
100%

#4

Inkább egy egyszeri magasabb költség, minthogy utána külön ezért kelljen venni X+Y egyéni járművet, ami kétáramnemű (25kV + a jövendőbeli HÉV áramneme) és befér a keskeny alagútba.

Tényleg megéri hosszútávú (50-100 év) problémákat (peron és a keskeny jármű közötti nagyobb rés, egyéni járművek stb.) gerjeszteni azért, hogy egy több százmilliárdos beruházáson megspóroljunk 50 milliárdot? Ennél még a speciális járművek is többe fognak kerülni, míg a nagyvasúti alagútba BÁRMELYIK járművet be lehet küldeni, a FLIRT-től kezdve a Szilin keresztül a leendő HÉV-szerelvényekig, mindent.

Szerintem egyébként az lenne a legoptimálisabb, ha a HÉV-ek is 25kV feszültséggel, nagyvasúti járművekkel (pl. FLIRT) üzemelnének tovább. Persze lehet HÉV a neve és zöld a színe, de nem látom értelmét a technikai korlátok további fenntartásának.

2022. jún. 18. 00:40
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!