Még mindig ott tartunk,hogy Pl.Balassagyarmatra nem indul közvetlen vonatjárat?Át kell szállni egy másikra, és 4 perc áll rendelkezésre ? Málhákkal szaladgálnak az emberek ? És, ha elmegy a vonat ? Régen volt közvetlen járat Bajára. Az is megszűnt.
A 4 perc átszállásról annyit, hogy egyrészt gondolom Balassagyarmat vasútállomása nem valami nagy, és hamar föl lehet szállni a másik vonatra. A másik dolog meg az, hogy ilyenkor a csatlakozás megvárja az első vonatot, még ha 10-15 percet késik, akkor is. A peronon meg ott szokott lenni egy vasutas, akitől meg lehet kérdezni, hol áll a vonat, amire át akarsz szállni.
Aki nem szokott vonatozni, annak ijesztő lehet a 4 perc átszállás, de ez működik a gyakorlatban.
Kétféleképpen lehetne közvetlen járatot indítani Budapestről (gondolom erre gondoltál) Balassagyarmatra:
-dízel motorvonattal vagy dízelmozdony vontatta vonattal felsővezeték alatt Vácig vagy Aszódig (Aszódon irányváltással)
-gépcserével Vácon vagy Aszódon, ami úgy 10-15 perc, és csak mozdonyos vonattal értelmezhető.
Egyik sem optimális, de a mozdonyos megoldás talán a tengelyterhelés miatt sem igazán kivitelezhető. Ha pedig motorvonattal szeretnénk megoldani, akkor vagy a Pestről induló fővonali szakaszon alacsony a kihasználtság, vagy a Vác-Balassagyarmat/Aszód-Balassagyarmat szakaszon jár fölöslegesen egy pár csatolt Desiro (vagy bármi más, ami nem tud 120 km/h-val menni ott sem, ahol lehet).
Ehelyett van egy kényelmes, nem túl hosszú, nem túl rövid átszállási idő Vácon és Aszódon, ahol bevárják a csatlakozást, Vácon ráadásul a menetrend szerint közös peronos átszállással (ez Aszódon is kivitelezhető).
Busszal egyébként Balassagyarmatra és Bajára is el lehet jutni közvetlen járattal.
Az egy dolog, hogy te mit tapasztaltál egyszer, az meg egy másik, hogy van egy menetrend, meg egy forgalmi utasítás és menetrendi utasítás, amikben le van írva, hogy mi számít csatlakozó vonatnak, mi nem, milyen esetben mennyit kell várni.
Hidd el, emberi mértékű késésnél bevárja, komolyabbnál meg természetes, hogy nem, a szerelvény- és személyzetfordulóra is gondolniuk kell. Ha kinyitod a kis szádat, és szólsz a jegyvizsgálónak, hogy átszállnál, azzal például néhány perces késésnél igen nagy mértékben növeled a csatlakozási esélyeidet...
Ha annyira félsz, hogy lekésed, elmész Vácra eggyel korábbi vonattal, ott úgyis igen sűrű a közlekedés.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!