Mi az oka annak hogy a Pesten a Volvo7700a buszok jobban füstölnek induláskor, mint az ikarus 280-asok?
mert a magasabb euro besorolás csak a mérési cikluson ad jobb eredményt, valós használatban nem.
A Volvo buszok alulmotorizáltak, jobban szét vannak hajtva. És az alulmotorizáltság miatt nagyon rövid az 1. fokozat, mint tudjuk ezek a nagy dízelek meg nem szeretnek pörögni, ott már csak kormolnak
Az Ikarus 280 motorja 10.350 köbcenti, míg öntömege 12.200kg.
Ehhez képest a Volvo 7700A motorja 7300 köbcenti, míg öntömege 16.900kg.
Viszonyításképpen egy szóló MB Conecto motorja 7698 köbcenti, saját tömege pedig 11.546kg.
Ebből a rövid összehasonlításból kiderül tehát, hogy a Volvo 7700A akkora motort kapott, mint amekkorát egy szóló busz szokott, vagyis brutálisan erőlködik (egy kisebb emelkedőn ezt már belülről is bőven hallani lehet), melynek következtében kormol és rengeteget fogyaszt.
Az adatok mind a BKV járműveire értendők.
#4: én pont azokon a vonalakon jártam anno, ahova először bevezették az új Volvokat.
Már új korukban is okádták a füstöt induláskor, hallhatóan szenvedett a motor a csuklósban, és csörgött zörgött az uthibákon, amin az ikarusok csak úgy puhán átsiklottak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!