A máv most az összes Bzmot felújítását tervezi vagy csak az ex interpicikét?
“ egyszerűen egyre kevesebbre van szükség.”
Tényleg? :-) Jó tudni.
A vasútnàl kicsit másképp látjuk.
Főleg, hogy folyamatosan esik ki jármű, meghibásodás, baleset miatt, van amit màr helyre sem àllítanak…
Nem véletlenül csináltàk meg, hogy Dacia is húzhasson Bz mellèkeket, annyira kevés a Bzmot. Nemhogy “egyre kevesebb kelljen”…
Ohh latom megint egy indexfórumos vasút szakértővel àllunk szemben 🤭🤭🤭
Onnan látom, hogy nap nap után megy a küzdelem honnan hova csoportosítsanak át, hogy legyen elegendő, és még így is kb. bármelyik telepállomás elfogadna még 2-3-at…
Bár igazad van, biztosan egyre kevesebb kell, valszeg azért pótol egyre többször volánbusz Bz-t mert tényleg egyre kevesebb kell 🤣🤣
Meg azért térdelt le Szentes az elmúlt hetek balesetei utàn mert oda is amúgy is egyre kevesebb kell…
A Desirokat széthordták az orszàgban 6 éve, azóta volt némi változás, bejöttek az interregiok pl, kétórànként ráadásul. Nem igazán Bz-t váltott ki.
Közben az Usgyik esnek-kelnek Szentes Bz-vel pótolja halomszám, Csörgő egyre kevesebb van, nagy szerelvény helyett is Bz megy.
De igazad van. Most hogy mondod, tényleg egyre kevesebb Bz kell… …
"egyszerűen egyre kevesebbre van szükség"
A hegyesi vonalon biztosan :D
"megint egy indexfórumos vasút szakértő"
Azokkal vigyázni kell, mert tényleg értenek hozzá! Megnézik a buhár videóját és már ki is vannak okosodva phd szintre!
"Dunántúlról már rengeteget elhordtak pl az Alföldre és Salgótarján környékére"
Igen, mert Komlóra meg Sellyére elég egy egység, mert leszoktatták az utasokat a csodálatos menetrendekkel. Meg mert a pécsi igazgatóságon szervilis, dilettáns emberek csücsülnek párnázott ajtók mögött.
"mert amik Desirok felszabadultak kerültek erre a környékre Esztergomból..."
Ja és esnek-kelnek mint a frontkatona.
A szekszárdi vonalon 1 egység közlekedik és már délben nincs jegy az esti vonatra, annyi utas lenne. Ha meg elhasal a Dezső (napi szinten) akkor Bz-vel kell pótolni, mert másik nincs. Micsoda Öröm lehet Pécs - Győr, vagy Baja - Székesfehérvár között Bz-vel közlekedni.
Ahogy egyik volt pécsi főnök mondta: a Bz a máv legperspektivikus járműve.
(És tényleg, még tehervonatot is megtolattak vele néha. Igaz vért köpött a kompresszor mire felszuszogta az Eas kocsikat :DD)
De a lényeg, hogy szükség van a Bz-kre, mert nincs más! Ha a Bz-k elfogynak, akkor megáll az élet nagyon sok területen. Lásd még a HÉV-et is ki kellett segíteni Bz-vel! :D
De ezeknek már nem nagyon kéne felújítás... ha elkezded csiszolni, akkor hamar rájössz, hogy a festék és a gitt alatt nincs már lemez. A motorokban annyi kilométer van mint az Apollo program összes járművében együtt x2. A korábbi felújítások is inkább csak abból álltak hogy lefújták a rozsdát, hogy amíg le nem dobja a festéket addig se látszódjon.
"vagy balesetben minimálisan sárült gépeket sem csak félreállítanák,"
Az a nagy helyzet, hogy a balesetben minimálisan sérült, és a nagyon sérült gépeket is félreállítják, még ha neked nem is tetszik akkor is. Egészpontosan azért, mert a rendőrségi nyomozásban bűnjel, így addig hozzányúlni nem lehet, amíg a rendőrség azt nem mondja, hogy mehet a menet.
Innentől pedig a biztosítóra van bízva minden. Ahogy egy sima közlekedési balesetben is. Ha a biztosító a kárfelmérés során totálkárra veszi a gépet, akkor azt selejtezni K-E-L-L még akkor is, ha neked ez nem tetszik.
Jellemzően a totálkár az egybevág a MÁV megállapításaival, elég könnyen összerakható, hogy mekkora bekerülési költsége van egy javításnak, és ezt összevetve a könyv szerinti értékkel (értéknövelő beruházásokkal együtt) hamar kiadja, hogy javítható-e avagy selejt. Amúgy állításoddal ellentétben igen ritka esetben jön ki az, hogy egy gépet selejteznek baleset után.
Amúgy már a biztosítók sem hülyék, már nem játszható el az, ami a 70-80-es években simán ment, hogy pályaszámokat cseréltek a gépeken, és a kishibás gépeket feltámasztották a biztosító pénzén totálkárra vett gépekből...
Bár úgysem fogod elhinni amiket leírtam, mert se kufár tarha benji se az Indexfórum nem szól erről.
Te meg a 3 szakmai érveket felsorakoztató hozzászólás után is azon a szinten állsz, hogy csak szajkózod azt hogy "egyrekevesebbkelllll" mert ez gyógyult bele a kicsi buksidba...
Ja, és még privátban is fárasztasz azzal mekkora gyökér vagy...
kezdjük ott nem én jöttem az indexes baromsággal, meg a kuhározással, harmadrészt, én nem írtam rád privátot, szóval ezzel is mellélőttél.
Az meg tény hogy nem csak addig vannak félreállítva míg a baleseti vizsgálatok stb tartanak. Az 1-2 hónapon belül lezajlik, maximum, és most nem az ennyi ideje álló gépekről van szó.
Ok, akkor kérünk mondjuk 5 példát pályaszámmal, baleset dátumával, rendőrségi jóváhagyás dátumával amikortól szabadítható, biztosítói jóváhagyás dátumával.
Ezeket várjuk 5 gépre tételesen, utána megnézzük, mikor mehetett volna be JJÜ-be, és miért nem ment be azóta.
Valamiért továbbra is nagyon azt érzem, hogy egy fórumos okoskodóval állunk szemben... :)
Most hülye példa, tudom belekötsz mert nem BZ lesz. 318-as a tapolcai esetből. Február közepén Pécs felé mozgott, azóta pedig már Tapolca környékére is visszakerült.
Elég nagy balhé volt, a gép is sérült, de mivel kellett így másfél hónapon belül újra dolgozott.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!