Budapesten miért nem cserélik le a buszokat villamosra meg trolikra?
A kommunista korszakban a keleti blokkban senkit sem érdekelt a környezetvédelem 86 -ig. A szempont a villamosított tömegközlekedés mellett az volt, hogy hosszú távon ez volt a legolcsóbb megoldás.
Tehát a technológia egyszerre a legolcsóbb és a legkörnyezetbarátabb (különösen a villamos), mégse építettek új vonalakat a rendszerváltás után.
11
"1968-1982 között összesen 634 km normál és 360 km keskenynyomtávolságú, valamint 672 km gazdasági vasútvonalat számoltak fel Magyarországon."
"2007. március 4-től a MÁV megszüntette a személyszállítást 14 vasútvonalon és vonalszakaszon, 478 kilométeren."
"2009. december 13-i menetrendváltással a MÁV megszüntette a személyszállítást 24 vasútvonalon és vonalszakaszon, mintegy 800 kilométeren."
Trianon során is rengeteg vonalat vágtak ketté, amik később megszűntek.
Jó kérdés, hiszen manapság a trolibusz hatalmas potenciált hordoz magában, hiszen az önjáró üzemmódnak köszönhetően sok útvonalon elég lenne a több busz által használt utakon kiépíteni a felsővezetéket, az önálló szakaszon pedig járhatna akkumulátorral. Annyival jobb így az e-buszoknál, hogy nem kell akkora akkumulátor, kevesebb súly + utóbbiakat többnyire éjjel töltik, amikor nem termel naperőmű.
A villamosokra szintén nagy szükség lenne sok-sok útvonalon (lényegében egyéni adottságoktól függően mindenhol, ahol a buszok (akár felváltva) átlagosan 2-3 percnél sűrűbben közlekednek csúcsidőben.
Tökéletes példa a Thököly út - Rákóczi út tengely, ahol a metró (lehet szó az M2-ről, vagy az M4 tervezett, Thököly út alatti szakaszáról) mellett is bőven igény lenne villamosra. No, persze ezek mind-mind nagyon drágák, viszont Budapesten egy halom olyan útvonal van, ahol bőven megtérülne minden szempontból, csak sajnos ez nem érdekli azokat, akik tenni tudnának érte.
A falu nyilván más. A vonatokat nagyon kevesen használják, mivel ma már az alkoholistákat leszámítva mindenki autóval közlekedik, ami amúgy is szükséges a nagy távolságok miatt. Amit a való életben látok, hogy manapság mintha fél megyényi területek működnek úgy, mintha nagyvárosok lennének. Mind munka, mind szociális, mind kultúrális szempontból. Emiatt is volt igaza az Szdsz -nek abban, hogy a falusi életforma elavult és az urbanizáció a jövő.
Viszont Budapest más. Itt rengetegen ingáznak a tömegközlekedést használva, amit simán ki lehetne váltani valamilyen elektromos megoldással. A globális felmelegedés és a növekvő olajárak idején a "csúnyát" sem igazán látom szempontnak.
#15 " A vonatokat nagyon kevesen használják, mivel ma már az alkoholistákat leszámítva mindenki autóval közlekedik,"
Már bocsi, de osztálykiránduláson kívül jártál te már bárhol is az országban? nem autóval?
A vonatokkal tömegek utaznak és a most megvett emeletes szerelvényekre pont amiatt volt igény, mert sima szerelvényeken nem is férnek el az utasok.
" 2019-ben .... A belföldi utasszám pedig közel 138 millió főt tett ki, "
"Az EU-27 országos vasúthálózatait 8 milliárd utas vette igénybe 2018-ban."
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!