Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Budapesten miért nem cserélik...

Budapesten miért nem cserélik le a buszokat villamosra meg trolikra?

Figyelt kérdés

A kommunista korszakban a keleti blokkban senkit sem érdekelt a környezetvédelem 86 -ig. A szempont a villamosított tömegközlekedés mellett az volt, hogy hosszú távon ez volt a legolcsóbb megoldás.


Tehát a technológia egyszerre a legolcsóbb és a legkörnyezetbarátabb (különösen a villamos), mégse építettek új vonalakat a rendszerváltás után.



2022. ápr. 10. 16:34
1 2
 11/17 anonim ***** válasza:
77%

11

"1968-1982 között összesen 634 km normál és 360 km keskenynyomtávolságú, valamint 672 km gazdasági vasútvonalat számoltak fel Magyarországon."

"2007. március 4-től a MÁV megszüntette a személyszállítást 14 vasútvonalon és vonalszakaszon, 478 kilométeren."

"2009. december 13-i menetrendváltással a MÁV megszüntette a személyszállítást 24 vasútvonalon és vonalszakaszon, mintegy 800 kilométeren."

Trianon során is rengeteg vonalat vágtak ketté, amik később megszűntek.

2022. ápr. 10. 18:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/17 anonim válasza:
77%
#11 Dehogynem. Egy halom falunak ma is megvan az az épület, amely egykor vasútállomásként működött. Pl. szüleim, nagyszüleim Ásotthalmon élnek, és a volt vasútállomás ad otthont a Rózsa Sándor Élményháznak.
2022. ápr. 10. 18:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/17 anonim ***** válasza:

Jó kérdés, hiszen manapság a trolibusz hatalmas potenciált hordoz magában, hiszen az önjáró üzemmódnak köszönhetően sok útvonalon elég lenne a több busz által használt utakon kiépíteni a felsővezetéket, az önálló szakaszon pedig járhatna akkumulátorral. Annyival jobb így az e-buszoknál, hogy nem kell akkora akkumulátor, kevesebb súly + utóbbiakat többnyire éjjel töltik, amikor nem termel naperőmű.

A villamosokra szintén nagy szükség lenne sok-sok útvonalon (lényegében egyéni adottságoktól függően mindenhol, ahol a buszok (akár felváltva) átlagosan 2-3 percnél sűrűbben közlekednek csúcsidőben.

Tökéletes példa a Thököly út - Rákóczi út tengely, ahol a metró (lehet szó az M2-ről, vagy az M4 tervezett, Thököly út alatti szakaszáról) mellett is bőven igény lenne villamosra. No, persze ezek mind-mind nagyon drágák, viszont Budapesten egy halom olyan útvonal van, ahol bőven megtérülne minden szempontból, csak sajnos ez nem érdekli azokat, akik tenni tudnának érte.

2022. ápr. 10. 20:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/17 eddiboy ***** válasza:
100%
#11: A 2007-ben és 2009-ben megszűntetett személyszállítasú vonalak egy részén azóta visszaállították a közlekedést. Igaz néhányat csak kamu menetrenddel, de pl. Esztergom és Suttő, illetve Gidosa és Komló között a tavalyi menetrendváltáskor bővítették a menetrendet.
2022. ápr. 12. 18:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/17 A kérdező kommentje:

A falu nyilván más. A vonatokat nagyon kevesen használják, mivel ma már az alkoholistákat leszámítva mindenki autóval közlekedik, ami amúgy is szükséges a nagy távolságok miatt. Amit a való életben látok, hogy manapság mintha fél megyényi területek működnek úgy, mintha nagyvárosok lennének. Mind munka, mind szociális, mind kultúrális szempontból. Emiatt is volt igaza az Szdsz -nek abban, hogy a falusi életforma elavult és az urbanizáció a jövő.


Viszont Budapest más. Itt rengetegen ingáznak a tömegközlekedést használva, amit simán ki lehetne váltani valamilyen elektromos megoldással. A globális felmelegedés és a növekvő olajárak idején a "csúnyát" sem igazán látom szempontnak.

2022. ápr. 12. 19:56
 16/17 anonim ***** válasza:
100%

#15 " A vonatokat nagyon kevesen használják, mivel ma már az alkoholistákat leszámítva mindenki autóval közlekedik,"

Már bocsi, de osztálykiránduláson kívül jártál te már bárhol is az országban? nem autóval?

A vonatokkal tömegek utaznak és a most megvett emeletes szerelvényekre pont amiatt volt igény, mert sima szerelvényeken nem is férnek el az utasok.

" 2019-ben .... A belföldi utasszám pedig közel 138 millió főt tett ki, "

"Az EU-27 országos vasúthálózatait 8 milliárd utas vette igénybe 2018-ban."

[link]

[link]

2022. ápr. 12. 20:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/17 A kérdező kommentje:
16: Vidékre szoktam menni néha (Vonattal). Ott ez a tapasztalatom. A Budapest - Debrecent még sokan veszik igénybe, de utána semmit
2022. ápr. 12. 21:04
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!