Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Budapesten miért nem cserélik...

Budapesten miért nem cserélik le a buszokat villamosra meg trolikra?

Figyelt kérdés

A kommunista korszakban a keleti blokkban senkit sem érdekelt a környezetvédelem 86 -ig. A szempont a villamosított tömegközlekedés mellett az volt, hogy hosszú távon ez volt a legolcsóbb megoldás.


Tehát a technológia egyszerre a legolcsóbb és a legkörnyezetbarátabb (különösen a villamos), mégse építettek új vonalakat a rendszerváltás után.



2022. ápr. 10. 16:34
1 2
 1/17 anonim ***** válasza:
100%

Nem igaz, Budán kiépültek a fonódó villamosok, átért az 1-es villamos.

Amúgy meg nem mindenhol van hely sínnek.

2022. ápr. 10. 16:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 anonim válasza:
3%
Mert senkit sem érdekel.
2022. ápr. 10. 16:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/17 anonim válasza:
100%

Pl. az megvan, hogy a kötöttpályás járművek csak a kötött pályán tudnak közlekedni? Minden mellékutcába építesz sínt, meg kihúzod a kábelt a trolinak?


Egyébként mivel jobb neked a troli, ami ki van pányvázva, a sima elektromos buszhoz képest, ami viszi magával az akkumulátort? A színe tetszik?

2022. ápr. 10. 16:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/17 anonim ***** válasza:
100%

Azért a kötött pálya építése eléggé költséges, aztán ebbe nem szívesen fektetnek be a kormányok, mert hosszú a megtérülése.

A trolik vezetékei meg csúnyák, mindenhol azon dolgoznak hogy a kábeleket az oszlopokról eltüntessék.


Ugyanakkor egyet értek veled, mert a csomó elektromos autóbusz is rengetegbe fog kerülni és az aksik előállítása is eléggé környezetterhelő.

2022. ápr. 10. 16:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/17 anonim ***** válasza:
89%

ma 16:37

Egy elektromos busznak a nehéz aksik miatt nagyobb a fogyasztása, sokkal drágábba kerülnek, rengetek hulladék keletkezik ha elhasználódnak ...


Szóval azért van épp elég hátránya az elektromos buszoknak egy trolihoz képest.

2022. ápr. 10. 16:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/17 anonim ***** válasza:
100%
Vannak tervek a korábban bezárt villamosvonalak újranyitására, pl. a Thököly úton, vagy a Bajcsy-Zsilinszky úton, azonban mindig valami másra ment el az erre szánt pénz. A Rákóczi-Thököly úton ami buszközlekedés címszó alatt megy, gyakorlatilag egy csúcsidei villamospótlás immáron évtizedek óta menetrend szerint. Egy megállóban 3 csuklós busz füstöl egyszerre egymás mögött. Borzasztóan sok járművezetőt szív el a rendszerből és ez az a forgalom, ami egyértelműen villamosért kiállt. A négyes metróról mostanra nyilvánvaló, hogy nem fogják meghosszabbítani a Bosnyák térig. (Villamost Újpalotáig akarták kivinni. A trolibusz már egy másik eset, környezetvédelem és amortizáció szempontjából jó dolog, azonban egyszerre ötvözi a busz és a villamos hátrányait (kisebb befogadóképesség, kötöttpálya miatti zavarérzékenység).
2022. ápr. 10. 16:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/17 anonim válasza:
80%
3-as: a kutatások inkább azt mutatják, hogy egy köztes megoldás a legköltséghatékonyabb: akkumulátoros trolibuszok, amik pár tíz kilométert meg tudnak tenni közvetlen áramellátás nélkül is, viszont az úton töltött órák nagyrészét áramszedők alatt teszik meg. Ezeket nem kell a depón tölteni (tehát nem kell órákat állniuk, több időt tölthetnek az utakon, ezáltal csökkenteni lehet a szükséges járművek számát), nem kell beléjük több tonnás akkumulátor, nem kell minden mellékutcába kivezetni a kábelt, és maguk a járművek meghajtásának a hatásfoka is magasabb, mint a tisztán akkumulátoros elektromos buszoké.
2022. ápr. 10. 16:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/17 anonim ***** válasza:
100%

Kérdező, ahogy már írták a kötött pályás közlekedésnek vannak előnyei is meg hátrányai is. A lényeg, hogy van ahol megvalósítható és van ahol meg nem.

Gondold át a városon kívüli közlekedésben! Az országban sem csak vasúti vonalak vannak, pedig az olcsóbb közlekedésben, mint az autóbuszokat üzemeltetni és megvenni.

Azonban nem lehet minden faluba vonatsíneket lefektetni, ahol meg csak kevesen közlekednek ott nem is érdemes.

Budapesten a villamos vagy troli kiépítése hatalmas költséggel jár és hely sincsen mindenhol hozzá. Vannak fejlesztések, mint a fonódó villamos vagy a metró, HÉV, de azok nagyon drágák. Utána már lehet olcsóbb vagy fenntarthatóbb, de előbb meg kell építeni hatalmas költséggel.

Ahol lehetett ott már van villamos, troli, HÉV vagy metró. Nem elég, kell mellé a busz IS!

2022. ápr. 10. 17:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/17 anonim válasza:
57%
9 a szocializmus előtt pont az volt, hogy egy csomó faluba ment kisvasút.
2022. ápr. 10. 17:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/17 anonim ***** válasza:
28%
#10 Ez hülyeség. Nem volt sokkal több vasútvonal, mint most van.
2022. ápr. 10. 17:57
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!