A Gyesevnél miért nincsenek jegyautómaták, netes és mobilos jegy vásárlás?
Minek? Kicsi vasút, kisebb forgalommal, a jegyvizsgálók megoldják.
A netes/mobilos jegyvásárlást pedig kvázi megcsinálta helyettük a MÁV.
#2:
Pontosan.
Ugyanezt mondtam a #1-ben, mègis valami tulok lepontozta…
Azért, mert van pénztár, meg a MÁV-alkalmazásból illetve jegy.mav.hu-ról ugyanúgy tudsz jegyet venni GySEV szakaszra is, tök fölösleges lett volna ezért saját felületeket csinálni, hogy ugyanazt tudják, mint a meglévő.
A nagyobb állomásokon ott a pénztár (egyes MÁV-állomásokkal ellentétben az igényekhez igazított kapacitással, sorra is kerülsz pár perc alatt maximum), kisebb állomásokon és megállóhelyeken pedig nem indokolja az utasforgalom automata fenntartását sem.
Szerintem nincs is ezzel semmi gond, az itteni viszonyokat ismerve felesleges lenne az automata, maximum akkor látnám értelmét, ha a pénztárost akarnák vele kiváltani kisebb állomásokon. Aki helyben vesz jegyet, annak ott a pénztár, ráadásul az utasok többségének van okostelefonja is, amin szintén meg tudja venni, illetve bizonyos viszonylatokon eleve nagy a bérletesek aránya is. Aki esetleg Isten háta mögötti megállóhelyen száll fel, és nem élt a netes jegyvásárlással, annak majd megírja a kaller. Elég gyakran előfordulok GYSEV-es vonatokon "hivatalból", tapasztalataim szerint szinte mindig van rá kapacitásuk. Péntek-vasárnap az IC-k szoktak zsúfoltak lenni, de azok eleve nem állnak meg pénztárral nem rendelkező szolgálati helyen, illetve a reggeli "munkás/diákjáratok", ott viszont a többség úgyis bérletes.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!