Miért kell egy három órás vonatúton vagy azért szenvedni, hogy nincs függöny, vagy nincs klíma, vagy minden egyszerre?
"Van olyan vonat, amin van klíma és van függöny, InterCitynek hívják."
Nagyon tévedsz. Rendszeresen utazom fűtés nélküli IC-n.
Kérdezd az embertársaidat!
Régen minden vonaton volt függöny, még a legutolsó putriba menő ócska tyúkól Bz motorkocsin is volt.
Aztán a MÁV megúnta hogy napi szinten raklapszám kell cserélni, vagy pótolni a függönyöket, mert a sok barom utas széttépte, beletörölte a se..ét, az orrát, összefirkálta, ellopta, stb.
Egykor járműszerelő voltam, láttam mit csináltak a kollégák. Volt hogy az összes függöny ment a levesbe a Bz-ről, pluszban a tartó pálcákat, tartószerkezeteket is javítani, egyengetni, hegeszteni kellett.
Utolsónál a pont. Sajnos az utasok egy része igénytelen, koszos, nem vigyáznak a környezetükre. A függönyöket, üléshuzatokat ellopkodják, de még a wc papírt, kéztörlőt is. Ugye az megvan neked is, hogy felszállnak a vonatra, majd az első dolguk, hogy mindenféle büdös, morzsázós, vagy zsíros kaját azonnal elkezdik enni? Aztán meg is lehet nézni mit hagynak maguk után...
Ebben az esetben nem a MÁV-ra kell mutogatni, hanem a magyar utazási kultúrát kellene kicsit fejleszteni.
Hozzá kell azt is tenni, hogy a függöny nem a könnyen takarítható, karbantartható alkatrészek közé tartozik, így ahol csak lehet, kerülik a használatát - nem csak a MÁV-nál, más vasutaknál is. Elővárosi járművekben sehol nincs. Klíma az viszonylag kevés kocsiban van Magyarországon, ha fűtés nincs, az már tényleg gáz.
Viszont a három órás utakból is elég kevés van olyan viszonylatokon, ahol nincs IC sem - leginkább InterRegio járatok lehetnek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!