Kényszeríthet-e a busz vezetője indokolatlanul, hogy ne az első ajtón szálljak le? Részletek lentebb.
A szabály az szabály,ez van.Igaza van,bemondta hogy a hátsón kell leszállni,te önkényesen leszartad és neked áll feljebb?Komolyan nincs nagyobb problémád annál hogy a hátsó ajtóhoz kell menned?
Az etikett hogy a buszon a hátsó ajtón szállsz le ha lehetséges
És még a rendszámot is megjegyezte... te jó ég. Szerintem te tipikusan az az ember vagy, aki még fel is nyomta a sofőrt a munkahelyén, mert neked meg csak erre áll fel.
Leszállás a hátsó ajtókon. Ennyi. Ez a szabály, amit neki is be kell tartania. Más kérdés, hogy más betartja-e, vagy nem. Ő igen.
Belehaltál, hogy hátra kellett sétálnod vagy 5 métert a leszálláshoz? Nem. Akkor minek kell f@szkodni? Egy perc pofázás után becsuktam volna a hátsót is, és elindulok, ha leszálltál, ha nem.
Na én ezt egyáltalán nem így látom. Először is itt egy illemszabályról, a szolgáltató utasokhoz intett kéréséről beszélünk, nincs egyetlen jogilag kötelező érvényű dokumentumban sem leírva, hogy hátul kell leszállni és kész.
Miért?
Mert bizonyos helyzetekben teljesen felesleges ezt erőltetni. Ha nehezen mozgó utasom van, nem küldöm hátra. Ha utolsó pillanatban kattint és ugrik az ajtóhoz valaki, mert fogalma nem volt, pontosan hol kell leszállnia, akkor sincs értelme hátrakommandóztatni. És igen, tök üres járaton is FELESLEGES ragaszkodni e szabályhoz, mert senki, de tényleg senki nem veszít semmit azzal , hogy egy ember leszáll elöl, pláne ha nincs érdemi számú felszálló utas.
Azért legyünk már pragmatikusak és ne játsszuk el a kiskirályt, mert nulla előny származik abból, ha kötjük az ebet a karóhoz és nem nyitjuk az ajtót.
Azt pedig nem is kommentálnám, hogy bezárni az ajtókat és elindulni, ez nyilvánvalóan ellentétes minden szabállyal és jogilag is megkérdőjelezhető. Ellentetben azzal, hogy éjjel 2-kor leszáll egy utasunk elöl.
Hol van itt a kényszerítés?
Fegyvert fogott rád, vagy mi?
Nem kell ezt túlgondolni. Ez a szabály, és ennyi. Vagy a piroson is átmész, ha nem jön semmi?
Nem indokolatlanul tette, ezért nem is terheli felelősség.
Az egyik felhívás a bemondás volt, a másik a matrica, ami szintén a hátsóbb ajtók igénybevételére szólít fel.
Nyilván, lehetett volna jófej, és engedhette volna, hogy elől szállj le, azonban azzal nem sértett semmilyen szabályt, hogy ezt nem tette meg.
Elsőajtós felszállás a kifejezés, amit keresel.
Amelynek az a lényege, hogy az első ajtón csak felszállunk, a hátsó ajtón csak le.
Vidéki városokban még élve is boncol a sofőr (meg a többi utas) amiatt, hogy az első ajtón merészelnél leszállni.
Külföldi városokban egyrészt a leszállásjelzők csak a hátsó ajtókhoz szólnak, másrészt meg ott van a sofőr mögött a "tökönverő", amin keresztülmész, befelé az utastérbe, és így az első ajtó környékén lévő terület tisztán utasmentes marad, hogy a sofőr kilásson. Ezen a tökönverőn csak egy irányba lehet áthaladni, ellenkező irányban merev.
Szóval igenis, ahol elsőajtós a rend, fel tetszik szállni elöl, leszálláshoz pedig lehet tirhulni a hátsó ajtókhoz.
De emberek, vegyétek már észre, hogy NEM kötelező a hátsó ajtókat igénybe venni leszálláshoz. Ez sehol sincsen kötelező érvényű szabályként leírva, ez csak egy kérés az utasokhoz. Nyilván logikus és illendő is ezt követni, de egy buszvezető részéről egy TÖK ÜRES buszon nulla, azaz 0 haszna, előnye van annak, ha nem nyitja ki a hepciáskodó utasnak az ajtót.
Ezek az élet legfeleslegesebb konfliktusai , mindkét fél csak ideges lesz tőle, holott semmi sem lesz rosszabb attól, hogy sofőr megnyomja az engedélyező / első ajtót nyitó gombot. Ezt kellene itt megérteni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!