Miért nem állnak át a vasutak MagLevre?
* Nincs kopóréteg a pályán, a vonaton, hiszen mágnes tartja levegőben a vonatot. Emiatt karbantartásra sincsen szükség, szóval gyakorlatilag a pálya élettartama örök élet +1 nap és a vonaton is csak a berendezések tudnak meghibásodni.
* Mivel mágnes tartja pályán a vonatot, ezért kisiklásra sincsen lehetőség, abszolút biztonságban van mindenki a vonaton.
* Akár több száz km/h-s sebesség is elérhető minimális vesztességgel.
* Környezeti hatásokat tekintve a létező legjobb megoldás, hiszen zéró szennyezéssel működik és még az elektroszmog sincs jelen, ami felsővezetéknél igen.
* Szabványos minden, mivel relatív új technológia. Nem kell típusismeret, mert minden mozdony vezetőállása és menetvezérlője egyformára építhető. Ez mindenkinek költséget spórol.
* Szabványos a pályatechnika is, mivel új technológiáról van szó. Nincs elavult, "ottmarad" ezeréves alakjelző, nincs olyan, hogy olcsóságból egyetlen kijárati jelző van sok vágányra, stb... Mozdonyvezetők biztosan tudnának mesélni.
Feltehető tehát a kérdés: Miért nem álltunk még át MagLev-re? Miért az eréves, ócska technológiára szúrjuk el a forint ezermilliárdokat? Egy MagLev kiépítése drága, igen, de utána gyakorlatilag nulla forintba kerül fenntartani, tehát quadruplán megéri.
"Egy MagLev kiépítése drága"
Meg is válaszoltad. Akkor mi a kérdés?
A MagLev a vasútnál az, ami repülésben a Concorde volt. Sokkal inkább presztízs, mint ráció. Na, mi ilyent is tudunk. Kérdeztelek, hogy a kilométerkövenként megálló vonatot hogyan gondolod megoldani mágnesvasúttal? Az a néhány ember, aki meg tudná fizetni, annak van saját repülőgépe.
Az sem olcsó, de megvan az infrastruktúra, csak használni kell.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!