Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Álltalába mekkora lakosság...

Álltalába mekkora lakosság felett van egy városba villamos? És mitől függ hogy melyik városba van?

Figyelt kérdés
Magyarország 4 legnagyobb városában van villamos. Budapesten, Debrecenben, Szegeden és Miskolcon. Ez a város méretétől függ hogy hol van villamos? Mekkora népességtől van egy városba villamos? Van valami más ami befolyásolja ezt?

2021. dec. 5. 12:48
 1/8 anonim ***** válasza:
76%

Ban!

Nem a méretétől függ, hanem a hely adottságaitól és szándéktól.

Egy akkora településen, ahol egy Combino végig érne, nyilván nincs.

Bár emelkedőket le tud küzdeni, többnyire sík területen mennek.

Budapesten is van sok olyan rész, ahol bár utasszám alapján lehetne villamos, mégsincs.

A pálya kiépítése nogyon költséges. Busz bárhol mehet, ahol van szilárd burkolat.

2021. dec. 5. 12:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
100%

Nem csak a lakosságtól függ.

Hódmezővásárhelyen is most adták át a villamost, pedig csak 40 ezren lakják. Vannak sokkal nagyobb városok, ahol lehetne (akár volt is régen), de mégsincs. Pl. Pécs, Szombathely, Nyíregyháza stb.

2021. dec. 5. 14:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
86%
Erősen függ az adott település utasforgalmának szerkezetétől. Ahol egy sok kilométeres szakaszon elérhető a 10000 utas/csúcsóra/irány, ott ökölszabály szerint megérheti villamost építeni , de ugye ez önmagában nem jelenti azt, hogy lesz is rá anyagi fedezet.
2021. dec. 5. 14:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
100%

Nem csak ezen múlik, de 100 ezer fő, a jelenleg ilyen népességgel rendelkező városok többségében (pl. Pécs, Nyíregyháza) volt, míg az 1968-as közlekedési koncepció részeként meg nem szüntették.

Az össznépesség viszont önmagában nagyon kevés információ, sokkal inkább a népsűrűség számít, mert hiába laknak akár 200 ezren is, ha a város 98%-a kertváros, akkor nem éri meg kiépíteni. Ott érdemes kiépíteni, ahol viszonylag hosszabb szakaszon van nagyobb forgalom egy szakaszon.

2021. dec. 5. 16:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
100%

Valószínűleg van egy olyan lakosságszám, aminél már kialakulnak egy villamosvonal indokoltságának okai - persze ettől még nem biztos, hogy lesz is villamos. 1960-ban Szeged és Pécs lakossága kb. egyforma volt, mégis előbbi helyen 7 (hosszabb-rövidebb) villamosvonal volt, utóbbin meg éppen akkor szűnt meg a villamoshálózat - tehát még az 1968-as közlekedési koncepció megszületése előtt 8 évvel.

100 ezresnél kisebb településeken nem nagyon szokott lenni (ellenpélda: az ausztriai, 13 ezres Gmunden, vagy Csehországban Most és Litvínov közös villamoshálózata, a két városban 65 ezren, illetve 23 ezren élnek). Ausztria öt százezresnél nagyobb városában mind van villamos, Csehországban ugyanez hat várossal igaz, de a lengyelországi Lublinban nincs villamoshálózat, hiába laknak ott több mint háromszázezren (trolik vannak).

2021. dec. 5. 18:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
100%

Ha jól tudom régen még Sopronban is volt villamos.

De Nyíregyházán, Szombathelyen és Pécsett biztosan!

Egy elmebeteg döntés miatt szűntek meg, sőt Debrecenben 6, Szegeden (ha jól tudom) 2, Miskolcon is két vonal esett áldozatul ennek a baromságnak!

Rombolni könnyű - és ész sem kell hozzá! - építeni viszont nagyon nehéz!

Pécs, amikor az EKF pályázatot megnyerte, két villamosvonalat tervezett - semmi sem lett belőle!

A hódmezővásárhelyi példa annyiból nem az igazi, mert Vásárhelynek önállóan soha nem lett volna villamosa! Így, Szegeddel közösen viszont megoldható volt, és szerintem ez így van jól.

Sajnos Szombathelyen, Nyíregyházán nem látok sok lehetőséget az újraindításra, viszont a városlakók nagyon szeretnék.

Horror árú befektetés lenne, mert a remízektől az elektromos hálózatig, a sínek lefektetésétől a kocsik beszerzéséig mindent a nulláról kellene kezdeni...

Legutóbb Szegeden, Miskolcon és Debrecenben volt villamoshálózat bővítés, csak ezeken a helyeken meg volt az infrastrukturális alap.

Legközelebb - a tervek szerint - Debrecenben fog új vonal épülni Két távoli lakótelep között, illetve egy, (a 4-es) a Nemzetközi Repülőtérre.

Különben Európában a villamosok a reneszánszukat élik, egyre több helyen épülnek új vonalak, sok helyen tram-train formában, aminek - szerintem - nagy jövője lesz!

2021. dec. 5. 18:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 nemaRendőrség ***** válasza:
100%

Habár nagyon szeretem a villamosokat, van egy hatalmas problémájuk.

Létezik kritikus pont, és viszonylag könnyen sebezhető.

Még ha egy autóbusz járat lerobban akkor a következő ki tudja kerülni, pár járaton belül eloszlik a tömeg is.

Addig ha bármi történik a villamos sín bármely pontján a teljes szakasz hasztalanná válhat.

Miskolcon havonta 2x fordul ki egy autós a villamos elé, és havonta 2x több órára teljesen leáll a közlekedés attól függően, hogy hol történt.


~10 éve volt egy teljes pályacsere, pár kilóméteres szakaszokra felosztották a teljes hosszát a vonalnak.

Azóta az éppen ott ragadt villamosok tudnak működni a vonalon, de az összeköttetést nem bírják el a buszok, és villamospótlók.

2021. dec. 5. 22:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
100%

Azért a villamosok nagyon ritkán döglenek be!

Az újabb vonalakat már úgy építik, hogy bizonyos távolságon belül keresztvágányokkal lehetővé teszik a bármi gond esetén - kihagyva a helyszínt - tovább tud járni a villamos.

Én piszokul örülnék, ha nálunk is lenne villamos!!!

2021. dec. 6. 21:47
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!