Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A világon mindenhol automata...

A világon mindenhol automata metrók lesznek a jövőben?

Figyelt kérdés
Üdv , Már elég sok helyen vezető nélkül közlekednek a metrók, ha jól tudom, pl magyarországon is az egyik vonalon már automata metrók járnak. (Mondjuk nem értem akkor a többi vonalon miért ember vezeti). Szeretném megkérdezni a világon mindenhol ez van hogy átállnak automata metrókra? Vagy csak bizonyos helyeken? pl amerikába, angliába stb.. maguktól mennek a metrók? köszi.
2021. nov. 1. 10:12
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
100%

Bár ez munkát ad embereknek, de nem kellemes. Mondjuk, még mindig jobb ez, mint mondjuk bányában dolgozni.

Ezért egyre nehezebb embert találni.

Másfelöl pedig, jól automatizálható. Olcsóbb is. Ez lesz szerintem a közeli jövő.

Egyébként a 2. vonalon is el lehetne hagyni a vezetőt, technikai szempontból.

Talán a Pillangó utcai baleset lezáratlansága miatt nem változik egyenlőre.

Nem kézi vezérléssel működik. A vezető csak szükség esetén avatkozik be.

A 3. vonalon meg kezdettől fogva bizonyos fokig aztomatizált volt, most is az. Hogy elmenne-e ember nélkül, azt nem tudom.

2021. nov. 1. 10:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 A kérdező kommentje:
A világ nagyobb városaiba automaták?
2021. nov. 1. 10:48
 3/13 anonim ***** válasza:
100%

Ahol teljesen zárt pályán közlekedik, ott igen.

Az M4-en egyáltalán nincs vezető, ez a 4-es szintű automatizáltság.

Amint látod sok városban van már ilyen:

[link]

2021. nov. 1. 10:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 A kérdező kommentje:
köszi
2021. nov. 1. 11:36
 5/13 anonim ***** válasza:
23%

"Egyébként a 2. vonalon is el lehetne hagyni a vezetőt, technikai szempontból."


Nem lehetne. Ha el lehetne, már rég elhagyták volna.

2021. nov. 1. 13:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 A kérdező kommentje:
5 ezt nem értem, miért van az ahol kell vezető? Tudom linkeltek angol wiki oldalt, de az angolt még csak tanulom.
2021. nov. 1. 14:04
 7/13 anonim ***** válasza:
70%

Én sem értem. A szerelvények azonosak a 4. vonalon lévőkkel. És több alkalommal is volt róla szó, hogy át fignak állni.

Most is csak felügyelik.

A baleset is abból származott, hogy az utasítás az volt, higy csak akkor avatkozzanak be, ha szükséges.

Higy ki hibázitt és miven, még nem dőlt el hivatalosan.

2021. nov. 1. 14:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
79%
#5 lehetne, ugyanazt a biztosítóberendezést használják, a CBTC-t. Az M3-on AVR van, az nem képes teljesen automata működésre.
2021. nov. 1. 21:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
31%

Jó, akkor mégegyszer, mert elsőre nem sikerült:

Az M2-n

Nem

Lehetne

Vezető

Nélküli

Üzem.


Többek között a peronok biztonsági berendezései (azok hiánya) miatt, alagútban nincs menekítő járda, járműtelep kialakítása sem alkalmas rá, +még kb 50 ok ami miatt nem.


De azért pontozzatok le megint, és jöjjön még vagy 15 debil aki leírja, hogy lehet azért mert ugyanaz a CéBéTéChé…

2021. nov. 2. 00:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
78%

“A baleset is abból származott, hogy az utasítás az volt, higy csak akkor avatkozzanak be, ha szükséges.”


Inkább abból, hogy ott komoly trágyadombok vannak több helyen is…

Ne a járművezető legyen màr a hibás, amiért vészgombot nyomott, amikor nem volt fékhatás…


(Nem, ne jöjjön a kövi vasútbúza foteldebil, hogy a KBSZ mit írt, tudjuk…)

2021. nov. 2. 00:48
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!