A mozdonyvezetők egész pályafutásuk alatt ugyan azt a vonalat járják?
Nem, elég sok vonalon járnak.
De sokkal kevésbé unalmas, mint a gyári szalagmunka
Nagyon lesarkítod.
Ezzel a logikával élve végső soron mindenki ugyanazt csinálja.
A tanár nem unja, hogy minden tanévben ugyanazt adja le? A gyári melós nem unja, hogy ugyanazt a 3 mozdulatot végzi napi 8 órában? A programozó nem unja, hogy alapvetően ugyanazokat a kódokat használja? A sebész nem unja, hogy mindig ugyanabban a sorrendben végzi mátét közben a műveleteket?
Egyrészt nyilván nem szó szerint egyetlen pályán mozog a mozdonyvezető egy életen át. Másrészt mozdony és mozdony között van különbség. Olyan ez mint a kuplung. Sokszor típusazonos autóban is más érzésre. A pályán meg pár hetente/havonta mindig történik valami. Sebességkorlátozás stb.
Nem. Mindig másfelé és mindig más jellegű vonatot. Kövesd be a face-n Rizsát, láthatod hányféle vonatot visz. Emeletes motorvonattól a Szilis tehervonaton át a Csörgővel vontatott mellékvonali személyvonatig.
Akkor lesz unalmas, ha nem mozdonyvezető leszel, csak valamilyen típisra levizsgázott motorvonatvezető. Akkor több esélyed van beragadni egy-két vonalra.
Nyilván, csak azt mondom, hogy ez nem feltétlenül az átlag mv. Rokonom például csak Balatoni útvonalon húzza az IC kocsikat villanyossal, ő megelégszik ennyivel. Kollégája meg csak tehervonalakat csinál, ő több vonalat ismer és több típusra van engedélye, viszont bizonyos munkákat nem csinál hacsak nem kénytelen beugrani valakit leváltani, mert beteg lesz vagy hasonló.
Aki az #1 válaszomat lepontozta az meg ugyan indokolja már meg, hogy mi a baj vele. A mozdonyvezetés nem abból áll, hogy A-ból B-be mozognak. Egyik héten pályakarbantartás, másik héten sebességcsökkentés a vonalon, harmadik héten pályazár baleset miatt, negyedik héten kitolózik, sokadik héten tehervonatot csinál, ikszedik napon elszáll egy kocsi féke, ipszilonadik napon ledöglik a mozdony, kocsit állít össze, tolatószolgálatba osztják be, ..., soroljam még vagy így már hihető, hogy nem monoton munka?
#8 ha vezér lennék, bele is diliznék ha nem lenne ennyire változatos.
Emiatt pl. motorvonatvezetőnek tökéletesen alkalmatlan lennék, mert nagyon monoton.
A vasúti vontatásról viszont úgy érzem, az átlagembernél jobban képben vagyok, és lenyűgöz, mennyi mindent kell tudni. Elég volt átrágni magam valamelyik blog vagy vasúti oldalnak a vasúti fékezés történetét feldolgozó sokrészes sorozatán, hogy lássam, a kívülállóként alig tudtam valamit róla.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!