A metró azért áll meg néha a megálló bejárati jelzője előtt, mert vki gyanús, h öngyilkosságra készül?
Most hallottam, h biztonságiak figyelik a peront, és legtöbbször kiszúrják, ha vki furcsán viselkedik, még ha nem is áll a biztonsági sávon.
Vagy inkább csak akkor állítják meg a szerelvényt, ha vki rááll a bizt sávra, és a hangosbemondó felszólítása ellenére nem megy el onnan?
Én eddig arra gondoltam, forg torl miatt állhat meg ott a metró, de logikus is, hogy ha lehet, ilyenkor még a megelőző megállóban várakoztatják inkább.
Van valakinek konkrét szakmai információja erről? (Csak nehogy tippet adjunk egy jövőbeli öngyilkosnak, hogyan játszhatja ki a biztonsági rendszert.)
Köszi;!
#1: Vagyis AZT HISZIK, h sz.r az életük. Nyilván nem állhat őrt egy stáb csak azért, h előre megmentse a véletlen épp öngyilkosságra készülőt. Ez max akkor érne vmit, ha instant pszichológusi segítség is odasietne.
#2: De ezek az állítólagos őrök nem állíthatják vörösre a jelzőt?
#3: Igen, ált. a 3-ason szokott előfordulni! Amit írtál, arról nem hallottam, de akkor erről lehet szó!
#4: Hú, ez naon durva, h önvezető szerelvény szuper automatikája ennyit ér! Jó lesz vigyázni!!
Ok, hát itt akkora bullshit bomba robbant, hogy nagyobb lett a gombafelhő, mint egy atombomba robbanása után...
Az M4 automatikája valóban rázárja bárkire az ajtót, ha indulni akar, nem kell ehhez sem babakocsi, sem féllábon ugráló vak nagymama aki egy babakocsit tolva ül a tolószékében, miközben banyatankot húz maga után. Jah, és persze egy terhes kismama kíséri gyerekkel. Remélem mindenkit felsoroltunk :D
Na, tehát rázárja bárkire az ajtót, mert az a dolga. De az ajtó amint akadályt észlel megáll, és félig visszanyílik, majd a többi ajtótól függetlenül külön kezd zárást. Ezt még 2x próbálja, ha nem sikerül ajtót zárnia, akkor visszanyitja az összes ajtót, és új indítási folyamatot kezd el.
Ha valaki áll a biztonsági sávon ajtózárás után a szerelvény természetesen NEM tud elindulni, vontatás tiltást ad. Ezért is vannak az M4-en őrök, és azért is ugatnak rögtön, ha a záródó ajtót feszegetni akarod, vagy ott állsz. Mert az automatika addig nem engedi indulni.
Természetesen az sem igaz, hogy csak arra állna meg, ha a sínekre kerül valami. A szerelvény érkezésekor, behaladáskor (amikor a peron LED sávja villog) a biztonsági sávra belépés megállítja.
Emellett viszont igaz, hogy ha a sínre egy nagyobb (kb szatyor méretű) tárgy kerül, azt már érzékeli, és leveszi a feszültséget, és megállítja a közeledő vonatot.
Ennyit az M4-ről.
Kérdésedre válaszul: külön nem figyelik az öngyilkos hajlamúakat, de ha ilyet észrevennének, akkor maximum peronvészt tudna kezelni.
Ami hirtelen fékezést érezhettél többször az az említett pályajel vesztés, vagy szimplán nagyobb sebességgel érkezett a szerelvény az állomásra, mint kellett volna. Ellenrzött kézi vezetésnél előfordul 1-2 km/ó de az automatika érzékeli.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!