Mi szüksége a BKV-nak olyan sok villamosra?
Meglehetősen sok villamosvonal van. Mégis minek?
2021. okt. 5. 16:20
Hasznos számodra ez a válasz?
2/26 A kérdező kommentje:
A villamosvonalak számához képest értem a sokat.
Mi az a sok? 35 vonal van jelenleg, részben erősen elavult járműparkkal, részben felújításra váró, részben újakkal.
2021. okt. 5. 16:27
Hasznos számodra ez a válasz?
4/26 A kérdező kommentje:
Mit jelent az, hogy elavult. A hannoveri villamosok többségét 20 éve vették használtan. Ez elavultnak számít?
Van 1964-ben gyártott villamos is forgalomban. A Hannoverből és Hágából származó TW 6000-es villamosokat 1975-1985 között gyártották.
A legfiatalabb is 36 éves.
2021. okt. 5. 16:36
Hasznos számodra ez a válasz?
Igazából 2021-ben mindegyik elavultnak tekinthető, ami nem alacsonypadlós és légkondicionáló. Ha kicsit megengedőbbek vagyunk, akkor lehet magaspadlós, de még akkor sem korszerű olyan dolgok nélkül, mint egyéni ajtónyitás automatikus visszazáródással, hálózatba való visszatáplálás, külső és belső kijelző (FUTÁR óta szerencsére belső kijelzővel és hangos utastájékoztatással mindegyik rendelkezik). Ahhoz, hogy Budapesten az összes jármű akadálymentes és légkondicionált legyen, körülbelül 250-300 új villamosra lenne szükség. Márpedig 27 viszonylat van a betétjáratok nélkül, velük együtt 35. 350 járműből ez vonalanként átlagosan 10 jármű, ami egyáltalán nem sok. Főleg annak tudatában, hogy a körúton (4/6) két viszonylat visz el 36-ot. Persze debreceniként, miskolciként, szegediként stb. jogosan tűnhet soknak az a 73 CAF villamos, amelyek az elmúlt 6 évben érkeztek, mert ott ez a járműpark többszöröse, azonban itt alig a 20%-a. Tehát körülbelül 420 járműből (a Tatrák esetében ugye kb. 2,5-lel kell osztani az összes 320-as példányszámot) összesen 113 mondható korszerűnek, a maradék elavult. Van még kérdés?
2021. okt. 5. 17:29
Hasznos számodra ez a válasz?
7/26 A kérdező kommentje:
"Igazából 2021-ben mindegyik elavultnak tekinthető, ami nem alacsonypadlós és légkondicionáló."
Hát azért erősen vitatkoznék azzal, hogy manapság ennek kéne a fő szempontnak lennie. Tudom, hogy politikában kb. bárminek a légkondicionálása mellett lehet kampányolni, de szerintem sokkal észszerűbb dolgokra is el lehetne költeni azt a pénzt, és még a városlakók is jobban örülnének, mint a légkondicionált alacsonypadlós villamosoknak.
8/26 A kérdező kommentje:
És igen, a 420-as és 350-es számmal egyetértek. Hol van itt még szükség további frankfurti (egyébként is használt) villamosokra?
"Tudom, hogy politikában kb. bárminek a légkondicionálása mellett lehet kampányolni, de szerintem sokkal észszerűbb dolgokra is el lehetne költeni azt a pénzt, és még a városlakók is jobban örülnének, mint a légkondicionált alacsonypadlós villamosoknak."
Akkor mire cserélnéd a 40 éves pusztulat villamosokat? A városlakók azon része aki napi szinten tömegközlekedik valszeg örülne a modern villamosoknak...
2021. okt. 5. 19:25
Hasznos számodra ez a válasz?
10/26 A kérdező kommentje:
Napi szinten közlekedek, és szarok rája, hogy milyen villamossal megyek. Ellenben sokkal jobban örülnék pl. különszintű kereszteződéseknek, hogy ne gyaloglási sebességgel menjen a hármas villamos, hogy ne kelljen a kettes villamosnak a cápa előtt dekkolnia állandóan amiatt a "rengeteg" autós miatt, aki a cápából jön kifele.
Kapcsolódó kérdések: