Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Elérhető lesz valaha az...

Elérhető lesz valaha az magyarországon, hogy 200km/h sebességgel mennek a vonatok?

Figyelt kérdés
Szolnok és Debrecen között a vasúti pályákat felújították, ez jelent valamit, vagy nem lesz ezen se akkora sebesség?

2021. júl. 19. 14:56
1 2
 1/17 anonim ***** válasza:
86%

Igen, majd akkor érik el Magyarországon a vonatok ezt a sebességet, mikor már mindennapos lesz a teleportálás. :-)

Vive la MÁV! :-)

2021. júl. 19. 14:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 anonim ***** válasza:
88%
Nem. a MÁV mai tudományának állása szerint az emberek 120Km/h felett egyszerűen meghalnak azonnal, mind..
2021. júl. 19. 15:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/17 anonim ***** válasza:
100%
Talán majd az évszázad második felében.
2021. júl. 19. 15:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/17 anonim ***** válasza:
13%

Szerintem nem, nincs rá igény.

Max a Bécs felé tartó vonalon.

2021. júl. 19. 15:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/17 anonim ***** válasza:
95%

ahhoz komoly fejlesztések kellenek. Ott már nem nagyon lehet szintbeni kereszteződés a kozúttal... Ha nagyon akarták volna akkor a felújított pályákat már ilyenre csinálják. De egy ilyen kis országba tök felesleges is lenne. Ha a 160-at lehetne tartani tartósan az már bőven elég lenne.... Bp-Győr 1 óra alatt lenne a menetidő, Bp-Dombóvár kicsivel 1 óra felett, stb.

Nem a 200 kell hanem a 120 és 160 stabil tartása nem csak átadás után 1-2 napig hanem hosszú évekig!

De még ehhez sincs meg a megfelelő karbantartási lehetőség és nincs elég jármű sem.

2021. júl. 19. 15:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/17 anonim ***** válasza:
100%

Teljesen hülyeség, hogy nincs rá igény. Olyan adottságokkal amik nálunk vannak, pont hogy lenne rá igény. Segítene a főváros decentralizálásában, brutálisan gyorsítaná és rugalmassá tenné az ingázást, csökkenteni tudná az autóhasználatot és ami lényeges: kitolná az agglomerációs határokat.


Van egy rakás értékes terület a főváros körül nem túl nagy távolságban , ami kis tálzással még a középkorban van. Megfelelő tempójú vasúti közlekedéssel ezeket fel lehetne hozni a mostani agglomeráció szintjére.


Ha elérhető lenne a 160 vagy 200km/h és lennének normális fejlesztések akkor kelet-nógrád 35-45 percre lenne Budapesttől, Gyöngyös is beleférne 45 percbe ami azt jelenti hogy 20+ perccel gyorsabb mint a busz és a belvárosig negyed órát verne az autóra is csúcsidőben.


A távolsági forgalmat is jelentősen gyorsítaná a nagyobb tempó - főleg ha valami normális tarifarendszert is tesznek mellé.


Nem is értem, hogy azt a néhány fővonalat miért nem így korszerűsítették. A 120 meg a 160 sem versenyképes az autópályával és az egyéni közlekedéssel, amíg ez így marad addig csak álom hogy az emberek a vasutat válasszák a közút helyett.

2021. júl. 19. 18:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/17 anonim ***** válasza:
100%

Bizonyos síkvidéki pályaszakaszokon elméletileg megvan rá a lehetőség, de az igazság az, hogy egy ilyen méretű országban - és itt fontos megkötés, hogy jelen kérdésnél nem a nemzetközi személyforgalom igényei a mértékadóak! - pontos, előrelátóan tervezett üzemeltetéssel nagyobb csodát lehet tenni, mint akármilyen űrsebességre hangolt infrastruktúra telepítésével.


Egy működőképes , sűrű követést biztosító , megbízható átszállásokat kínáló rendszer kell vonzó tarifákkal, jóval pontosabb vonatokkal. Ahol a menetrend struktúra , a jobb csatlakozások megoldhatóságát befolyásolja a pályasebesség , na ott bizony be kell avatkozni és emelni azon. (Tehát ha A és B város között olyan lassú most a vonat, hogy emiatt nem lehet jó csatlakozásokat biztosítani az A vagy B városon túlra vagy túlról utazok számára, akkor bizony ott gyorsítani kell a vonatokon. )

2021. júl. 19. 18:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/17 anonim ***** válasza:
100%

John_McClane: megérné?

Mondjuk egy Dombóvár - Pécs vonalszakaszon a 120 as pálya megépítése sem volt épp túl egyszerű. A 200-as pálya gyakorlatilag át kellene fúrni a Mecseket. De mondhatnám az 1-es vonalat is Komáromig. Vagy a 60-i vonala, az is kanyarog rendesen. Fehérvár - Boba...

Annyi pénzt kellene elkölteni amennyi szerintem nem érné meg a jelenlegi szintünkön... "kicsit" előrébb kellene lennünk fejben. De továbbra sem látom, hogy hova nem elég a 160 Magyarországon.

2021. júl. 19. 18:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/17 anonim ***** válasza:
100%

Nyilván nem a Veszprém-Győr vonalra gondoltam, hanem azokra a nagyforgalmű fővonalakra ahol geometriailag adott a 300km/h is, csak épp mi nem erre építettük. A körIC vonala az mondjuk pont ilyen, a szegedi vonal is pont ilyen és ha a beépítettség engedné akkor gyakorlatilag a 30-as is ilyen lenne.


Van egy darab ~160-as vonalunk, ahol a 140km-t az Intercity 1:23 és 1:28-as menetidővel futja meg. Ugyanez kocsival mennyi idő?


A 160-as pályának is csak úgy van értelme,ha megszűntetjük az összes szintbeli keresztezést, viszont ha ezt megtesszük akkor már tökmindegy hogy 160 vagy 220, nem?


"De továbbra sem látom, hogy hova nem elég a 160 Magyarországon."

Amúgy ez kicsit úgy hangzik, mintha minden fővonalon ennyivel lehetne küldeni, pedig valójában egy ilyen sincs :D

2021. júl. 19. 19:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/17 anonim ***** válasza:
100%
5: pontosan igazad van. 160 felett már értelmetlenül drága móka, de egy stabil 160 már brutálisan jó lenne
2021. júl. 20. 00:00
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!