Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A Keleti-pályaudvar átmenő...

A Keleti-pályaudvar átmenő pályaudvarrá alakítása nincs tervben, mint a Nyugatinál-Délinél?

Figyelt kérdés

Sziasztok.


Szerintetek mennyi a realitása, hogy a keleti és Kelenföld között a vasút a Rákóci úton az Erzsébet hídon keresztül a Hegyalja út mellett a Gellért hegyi vasúti alagútnál bekapcsolódva közlekedjen, a közútra fektetett kétvágányú vasúti pályán?


Így rengeteg elővároból közvetlenül elérhető lenne a belváros átszállásmentesen, nagy utaskapacitást mozgatva.

Nem kellene metróalagútba lemászni/feljönni.

A belvárosban max. 50km/h-val haladnának a motorvonatok, úgy mint a villamosok.

Nagyságrendekkel olcsóbb lenne így elvezetni a vonat, mint alagútban.



2021. jún. 13. 19:10
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
86%

Az összes pályaudvar össze van kötve. Igaz nem a legrövidebb módon.

Felszinen nincs hely. A Rákóczi út az 1800-as évek hintóforgalmához méretezett.

Volt rajta villamos. A metró indulása után szűnt meg.

Keleti-Kelnföld 14 perc metróval.

Felszínen akkor is háromszorosa lenne legalább, ha vonatként közlekedne, azaz mindenhol elsőbbsége lenne.

A várost teljesen kettévágná.

A mostani állandó dugók elviselhetetlenné tennék.

A környéken élők életminősége jelentősen romlana.

Egy vágánypár semmire nem lenne elég.

2021. jún. 13. 19:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
32%
A Nyugati és Déli felszín alatt lenbe összkötve, nem alagúttal.
2021. jún. 13. 19:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
80%

"A Nyugati és Déli felszín alatt lenbe összkötve, nem alagúttal."


Ha nem alagúttal akkor mivel? :D

2021. jún. 13. 19:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
83%

Elszúrtam. Egyébként első vagyok, csak ez lemaradt.

Szóval az is alagútban menne. Ha lesz belőle egyáltalán valami.

2021. jún. 13. 20:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:
100%

Közútra fektetett kétvágányú vasúti pályán? Remélhetőleg semennyi.

1. Kevés lenne két vágány

2. Tönkremenne az egész város.

2021. jún. 13. 20:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 A kérdező kommentje:

Azért gondoltam kézenfekvőnek a vasutat, mert távlatban vissza akarják építeni a villamos gerincvonalakat a belvárosban, de egy jól szervezett elővárosi átmenő vasútnak nagyobb a haszna.

És nem számottevő egy flirt motorvonat illetve egy hosszú caf villamos közötti méretbeli különbség.

Ráadásul a Nagykörúton megoldották, hogy hosszú combino villamosok sűrű követéssel "kettévágják" a várost.

2021. jún. 13. 20:42
 7/14 A kérdező kommentje:

Még említésképpen:

Csakis villanyüzemű (környezetbarát) motorvonatok használnák, melyek halkabbak mint a Kiskörúton közlekedő régi zörgős ganz csuklós villamosok.

2021. jún. 13. 20:47
 8/14 anonim ***** válasza:
100%
Kettévágják, csakhogy azokra Magyarországon lámpák vonatkoznak, míg egy vonat mindenhol elsőbbséget élvez. Egyáltalán nem vágják ketté a várost, mert az autókkal együtt mennek a programban. Nem mellesleg nem mindegy, hogy 600 vagy 25 ezer kilovolt van abban a vezetékben. A vonat meg amúgy sem járhat percenként, főleg nem egymás s*ggében. Először ismerd meg a villamos és nagyvasút közötti különbséget.
2021. jún. 13. 20:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 A kérdező kommentje:

Városban értelem szerűen a közúti közlekedés szabályai vonatkoznának rá, úgy mint a villamosra.

A felsővezeték, viszont tényleg fejtörés.


Egyébként a déli összekötő híd (Magyarország legforgalmasabb vonalrésze) is két vágányos és elég nagy (tranzit és személy) forgalmat tud lebonyolítani.

2021. jún. 13. 21:24
 10/14 anonim ***** válasza:
100%

Elővárosi közlekedést írsz. A város belső része mióta előváros?

Ha a villamosokra érvényes rend szerint közlekedne, akkor értelmetlenül hosszú lenne az út. A motdonyvezetőket ki kellene képetni a villamosközlekedésre vonatkozó szabályokra is.

Egy szerelvény sokjal hosszabb, minr egy CAF.

Olyan háromszor hosszabb, becslésem szerint.

Negyedórás követési távolság is túl sűrű kenne.

A peronokat is teljesen át kellene építe.

Nyilt pályán nem közlekedhetne.

Még nincs vége az ellenérveknek!

2021. jún. 13. 21:38
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!