Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Egy összetört, kisiklott...

Egy összetört, kisiklott mozdonynak mi lesz a sorsa?

Figyelt kérdés
Miután elszállítják a baleset helyszínéről mi lesz a sorsa egy összetört, kisiklott mozdonynak? Gondolom nem bontóba megy, az kicsit nagy luxus lenne. Megjavítják, rendbeszedik?

2021. ápr. 22. 19:36
 1/7 anonim ***** válasza:
100%
Ha lehet akkor rendbe teszik. Ritka az olyan baleset az országban hogy ne lehetne rendbe hozni egy mozdonyt annyira összetörik.
2021. ápr. 22. 19:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
100%

Normál helyzetben felmérik az állapotát és mérlegelnek. Pl ha a főkeret is sérül akkor már nem gazdaságos a javítás. Selejt, elbontják, megy ócskavasnak.

Nálunk a gyakorlat viszont az, hogy íróasztalnál dől el az ilyesmi, nem egy olyan gépet is selejteztek már aminek jóformán semmi baja nem volt, csak megvolt, hogy selejtezni kellett x mennyiségű gépet, aztán arra esett a választás.

A mostani balesetből a 114-es az valószínűleg menni fog tovább, nem esett nagy baja a 364-es viszont jó eséllyel selejt lesz, max kimentik belőle amit más gépekhez fel lehet használni, de nem fognak nagy összegeket rákölteni akkor se, ha amúgy javíthatónak minősülne.

2021. ápr. 22. 19:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
100%
Ha sérül a főkeret akkor nagy valószínűséggel selejtes lesz, a főkeret hasonló az alvázhoz
2021. ápr. 22. 19:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
100%

Főkeret sérüléséhez hatalmas erő kell, az szinte biztos hogy a 364-esnél sem sérült, iszonyat masszív.

[link]

Maga a szürke rész ami körbe megy, sajna nagyobb képet nem találtam, de itt látszik miről van szó:

[link]

2021. ápr. 22. 19:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
100%

A hozzáértők megvizsgálják és kimérik a mozdonyt, majd döntenek hogy mi legyen vele.

Van az alváz - amit a vasúton főkeretnek hívnak. Szilin, Giganton az a vastag szürke rész az a kék alatt és a kerekek felett. Gyakorlatilag olyan mint egy híd... rugalmas éa baromi erős szerkezet. Amíg ennek a méretei megfelelőek, értsd: nem görbült el addig a mozdony menthető. Ha a főkeret deformálódik akkor az kuka. Ha ez van, akkor a mozdonyt bányagépnek használják fel és az alkatrészeit felhasználják más járművek javításához. A főkeret deformálódása általában csak másik vasúti járművel történő nagy erejű ütközéskor kövezketik be. Egy suzuki csak a festéket karcolja meg rajta. Főleg tolatómozdonyoknál... A V46-osnak nekimenni keményebb mintha falnak mennél. Ezeket úgy tervezték, hogy napi több 100x koccanakjanak, ütközzenek mégse legyen bajuk évtizedekig.

Ha az a döntés, hogy megcsinálják a gépet, akkor pedig szükséges alkatrészeket kicserélik, a sérült lemezeket kivágják, cserélik, javítják, festik. Pont ugyanúgy mint egy autónál. És zgyanúgy biztosítás is van kötve minden járműre.

Egy szmélykocsival történt ütközés után általában 1-2 nap alatt meg is lehet javítani egy mozdonyt, mert nem dok berendezése sérül meg. A legtöbb esetben futásképes is marad a mozdony.

2021. ápr. 22. 19:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
100%
Gondolom főleg arról van szó, amelyik kisiklott. Azt mondja a szóvivő, hogy valószínűleg kettévágják és elszállítják, mert nem tudják ráemelni a sínre. [link]
2021. ápr. 22. 19:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
100%
Nem, leemelik a forgóvázairól, már vittek oda két másik forgóvázat amire ráemelik.
2021. ápr. 22. 19:59
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!