Miket változtatnátok meg a budapesti tömegközlekedésben?
Gondolok itt új járatra, esetleg olyan vonalakra, melyekben sokkal több lenne, ha sűrűbben, más/hosszabb útvonalon járnának. Vagy csak esetleg más megállási rend a gyorsjáratok esetében.
Kötöttpályás közlekedés esetén nyugodtan lehet írni tervezett fejlesztésekkel kapcsolatban (pl. ha újra lenne a Bajcsyn villamos, akkor mely viszonylatokat hogyan járatnátok rajta).
4-es metró továbbvezetése Újpalotára és Gazdagrétre.
A 17-es villamos eltüntetése a 4-6-os vonalról, ezzel lehetővé téve hétköznap csúcsidőben a percenkénti járatsűrűséget hosszú CAF-ok forgalomba állításával a Combinok mellé. A 17-es helyette a Széll Kálmán tértől északi irányba menne tovább egy új pályán, majd ahol lehetséges, bekötni a meglévő pályába, de a 4-6-ost elkerülve messzire.
A 49-es villamos megszűntetése, gyakorlatilag párhuzamos a 4-es metróval. A Bartók Béla úton kieső járatok pótlására az 56A villamos meghosszabbítása Kelenföld Vasútállomásig, egy új, teljesen eltérő járatszámmal, illetve a 19-es sűrítése. A Múzeum körúton kieső kapacitás pótlására a 48-as minden nap közlekedik, főleg a délutáni csúcsidőben.
A 103-as busz megszűntetése, mert párhuzamos az 1-es villamossal. Helyette új buszjárat a Hengermalom úton az Infoparkon és a Pázmány Péter sétányon, majd a Petőfi hídon át a Boráros térre.
Járatcsökkentést!
Tized annyi járat legyen!
Mindenki dolgozzon lakhelyéhez közel!
#1
Remélhetőleg nem! :D
#2
Köszönöm a választ, nagyon szuper terveket olvashattam soraid között, de különösen a 3. bekezdés fogott meg, mert szembeállított a valósággal, ami eddig nem keltette fel a figyelmemet.
A 103-as busz egy másik téma, annak jelenleg nincs funkciója, de mégis szükséges (csak nem ebben a formában), mert másképp nem lenne semmi a Budafoki és Szerémi között.
#3
Ehhez először oldják meg, hogy a szomszédba tudjunk járni iskolába, dolgozni, vásárolni stb. :D
M4 metró befejezése. Igazából Budaörsig és Újpalotáig kéne mennie.
Alapvetően sokkal több átmenő járat kéne, külvárostól külvárosig.
M0 autóutat befejezni, ez sok közúti terhet levenne Észak-Budáról, nem dugóban állnának a buszok.
Pesti fonódó villamos (Deák tér-Lehet tér között), Újpalotai gyorsvillamos legalább a Keletitől (esetleg egész a belvárosból). Óbudán villamos a Szentendrei úton Kaszásdűlőig. Buszhálózat racionalizálása, több gyorsjárat a külvárosokból a metrókig, ahol nincs metró, ott egyenesen a belvárosig. A hegyvidék és a kertvárosok kijjebb eső részein telebusz vonalak.
Távlati tervek Észak-Déli regionális gyorsvasút, gyorsvillamos vonalak a sűrűbben lakott külvárosok felé. Külső körgyűrű a pesti oldal külvárosait összekötve (ez is lehet gyorsvillamos).
Díjszabási reform, zónákon alapuló bérlet- és idő/távolság alapú jegyrendszer. Felesleges jegyellenőrzések megszűntetésén is lehet spórolni, inkább megbízni az utasban, mint szemmel tartani folyton. Ezt az összeget költsük inkább a biztonság növelésére a gázosabb környékeken.
Kiöregedett járműpark cseréje, lehetőleg alacsonypadlós, környezetbarát járművekre.
Igen, 7-es, az időalapú jegy nagyon kellene!
Mert az teljesen aránytalan, hogy mehetsz 37 megállót egyetlen jeggyel ha nem kell átszálnod - de ha 8-10 megállónyit akarsz menni két átszállással, akkor 3 jegyet kell érvényesíteni...
Egyetértek, a hálózattal nincs különösebb gond, maximum kiegészíteni kéne, mint például a pesti fonódó vagy a HÉV-ek nem a semmi közepén történő végállomásozása (különösen H6). Esetleg ahol lefedetlen terület van, ott Telebuszt lehetne indítani, mint a 269, 297, 298 stb.
A jegyrendszer meg nagyon nem 2020s évekbe való, sürgősen kezdeni kell vele valamit.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!