Miért rémisztgetnek egyes emberek azzal, hogy a H7 HÉV többé nem jár be a Boráros térre? Vagy nekik van igazuk?
Majd befog járni
Csak ekcsesztek a Kvassay hídnál valami aluljárót vagy mit és amiatt bár a HÉV kész van, mégsem üzemelhet, mert alatta még építkeznek.
Elrontott szervezés miatt augusztusig pótlóbuszozhatnak a csepeliek, pedig a híd kész
Több mint százezer csepeli, szigetszentmiklósi és halásztelki lakos életét keseríti meg tavaly nyár óta az, hogy a Kvassay híd felújítása miatt nem jár rendesen a csepeli HÉV. Bár a híd kész, azt mégsem adják át idén augusztusig a Közlekedő Tömeg Egyesület szerint, mert még meg kell építeni alatta két közúti aluljárót a ferencvárosi atlétikai stadionhoz. A felújítás és az aluljáróépítés szervezési hiba miatt csúszott szét.
Az eredeti tervek szerint a majdani ferencvárosi atlétikai stadionhoz tartozó két közúti aluljáró megépítése és a Kvassay-híd felújítása egy időben történt volna, és mára le is zárult volna. Csakhogy, míg a hidat sikerült befejezni, az aluljárók építése még meg sem kezdődött – méghozzá egy átszervezés miatt. Az Atlétikai Stadion ugyanis korábban átkerült Fürjes Balázs államtitkártól a BMSK beruházási ügynökséghez, ezáltal a tender jelentősen megcsúszott. Így aztán a stadion miatti vágányzár és a hídfelújítási vágányzár nem esett egybe, miközben az eredeti szándék ez volt.
Az eltelt hét hónap alatt a hidat felújították, decemberre elkészült és közlekedésre alkalmas állapotban várja az újranyitást, mondja a Közlekedő Tömeg. Botrányos módon azonban a közúti aluljárók helyén mindeddig egy kapavágás sem történt. A csepeli vonal tehát az ideiglenes közbenső végállomás kivételével immár három hete végig járható, a vonatok mégsem közlekednek a teljes vonalon. Erre a legutóbbi közlés szerint 2021 augusztusáig kell várni, addig az érintett szakaszon továbbra is pótlóbuszokra kell átszállni, teszi hozzá az egyesület.
A Közlekedő Tömeg szerint a 2020 júniusa óta tartó csepeli hévpótlás az egész 21. kerület, a dél-pesti agglomeráció (pl. Szigetszentmiklós, Halásztelek) közlekedését megnehezíti. A korábban 12-15 perces utazás helyett a pótlás alatt az utazás majdnem kétszer olyan hosszúra, 20-30 percesre növekedett a Boráros tér és Csepel között, ráadásul az út felénél kényelmetlen átszállás is megszakítja utazást.
HÉV-pótló autóbusz a Boráros téren 2020. június 13-án – Fotó: Balogh Zoltán / MTI
A más hasonló adottságú városrészekkel összevetve (pl. Budafok, Kőbánya, Újpest) alapesetben is borzalmas tömegközlekedési kapcsolatokkal bíró Csepelen ezután nem csoda, hogy a pótlás hatására az utasok közel fele elpártolt a hévtől, aki csak tudott, a sokkal gyorsabb és kényelmesebb autóba ült – ezzel pedig minden korábbinál nagyobb dugók, és környezeti terhelés alakult ki a térségben.
Az egyesület szerint a HÉV közlekedését azonnal helyre kell állítani a teljes vonalon. A jövőben pedig a HÉV ideiglenes nyomvonalra helyezésével és a vonatközlekedés folyamatos fenntartásával kell a stadionhoz vezető közúti aluljárókat megépíteni. Ezt információink szerint a költségek miatt a beruházó elvetette.
Keressük az ügyben a MÁV-HÉV Zrt.-t, és a BMSK-t.
Mivel a híd felújítása után dőlt el véglegesen, hogy megépülhet az atlétikai stadion, utóbbi kapcsolódó aluljárója végül a hídfelújítás után kezdett épülni. Nyilván lehetne ezt provizóriumok segítségével folyamatos vasútüzem mellett is csinálni, de azért egy stadionépítés mégiscsak fontos dolog ugye...
Szóval nyugi, be fog az járni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!