Az utasok meg tudnák fizetni a jegy/bérlet árát ha a tömegközlekedési vállalatoktól elvonnák a támogatásokat. tudna olyan helyzet előfordulni, hogy ne legyen veszteséges a máv, volán, bkk? van olyan a világon ahol egy ilyen cég nullára ki tud jönni?
MÁV, Volán népszerűbb vonalai régóta nyereséget termelnek, az állami támogatások elsősorban a falvaknak, gyéren lakott területek lefedésére szolgálnak, de mikor teljes árú jegyet vagy bérletet vásárolsz a Budapestről Balatonra akkor gyakorlatilag a te utazásodat nem támogatja senki, olyan mint ha egy rendes fizetős utas lennél egy profitorientált vállalkozásnál.
Városokban meg nem egy nagy kunszt nyereséggel működni (a BKV mondjuk egy reménytelen eset, ne Budapestből induljunk ki, mert a jól menő részek nyilván a VT-Arrivánál vannak), támogatni általában már csak az önkormányzat támogat (állam nem), de nem sok helyen tűrik a városatyák a sokáig veszteséges városi közlekedési cégeket.
Most is vannak olyan járatok amik piaci alapon állami támogatás nélkül üzemelnek Magyarországon, például ilyen a Flixbus és a Regiojet.
De olyan hogy egy országban csak és kizárólag piaci alapon állami támogatás nélkül menjenek a buszok és a vonatok azt elképzelhetetlennek tartom.
Az nem magyar sajátosság hogy a BKV és a MÁV veszteséges, például a bécsi és a berlini közlekedési vállalatok is ugyanúgy veszteségesek és az önkormányzatok tartják fent. És a nyugati vasúttársaságokat is ugyanúgy segíti az állam.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!