Tapasztalható még az autóbusz / trolibusz sofőrhiány a BKV-nál?
Ez elég összetett kérdés, mert a vírusidőszakot rendkívüli helyzetként kell kezelni. Mivel a vírus miatt munkájukat elvesztett különjárati és kamion sofőrök töltötték be az űrt a BKV-nál, így a helyzet normalizálódása után a többségük az első adandó alkalommal lelép majd, hiszen a régi keresetük töredékét kapják csak így meg. A kérdésre válaszolva hiány nincs most, sőt a besegítők közül sokat eltávolítottak. Köztük vannak olyan nyugdíjasok, akik már nem fognak újra visszatérni. Kíváncsi vagyok, hogy a vírushelyzet elmúltával a helyzet milyen mértékben fog megváltozni, ez nagyban függ a vírustól való megszabadulás módjától és gyorsaságától is.
Én is kíváncsi vagyok, hogy mennyi időbe telik, míg "utcáról beesve" turistabusz sofőr a BKV-nál vezetni kezdhet. Talán valaki hozzáértő meg tudja majd válaszolni.
Attól, hogy "fel lett töltve az állomány", ebben sem vagyok biztos amúgy, azért folyamatosan vannak kilépők is. Aki nyugdíjba megy, munkahelyet vált, lebetegszik x időre, kirúgják, stb. Én is rákérdeztem amúgy a BKV-nál, Arrivánál, hogy vesznek-e fel embert. A válasz nem volt, illetve azt sem tudták, mikor lesz újra felvétel. Nekem van D-m, GKI-m, meg anno BKV-nál buszoztam. De így sem élvezek semmilyen "protekciót" felvételnél.
Nekem is ment 1-2 "turistás" ismerősöm BKV-hoz, de rühellik, mint a xart, meg alig várják, h visszamehessenek a luxus Setrára, nemzetközizni, stb. Persze most jó nekik a hulladék VanHool is meg a 412-es. Vicces...
Én most vidéket célzom meg buszozás szempontjából. Nyugisabb a munka, nincs akkora elmebaj, mint itt Pesten, nem sürget a futár, stb. Igaz vmvel karcsúbb a pénz is, de a semminél jobb egyenlőre.
Egy utcáról bejövő buszosnak elvileg a belsős BKV-s oktatást (kékítő) kell elvégeznie, meg az adott garázshoz tartozó buszokat x ideig vezetni, mint típusoktatás. Utána elvileg még 1-2 nap módszerátadás van hátra, x viszonylaton, teljes műszakban, aztán mehet is melózni egyedül. Sztem 1 hónap alatt megvan az egész jó esetben, vagy annyi se kell neki.
Troliban nem vagyok otthon, biztos van pár hónap az oktatás. Meg kell őket kérdezni.
5ös
Gondolkozz. Egy majdnem nyugdíjas, vagy már nyugdíjas sofőr sokkal megbízhatóbb, ismer mindent, nem kell tanítgatni, végzi csendben, megbízhatóan a munkáját. Míg egy fiatalt meg kell tanítani, lázad a nagyobb fizuért, egy év után meggondolja magát, hogy mégsem ezt akarja csinálni, vagy kimegy külföldre. Szerinted a BKV-nak, mint munkaadó, melyik a jobb?
Sziasztok!
Én kb áprilisra leszek meg mindennel, utánna jelentkezem majd valamelyik pesti buszos céghez. Megírom majd a tapasztalataim!
BKV oktató buszok folyamatosan dolgoznak a 19. kerületi Hofherr Albert utcai vizsgapályánál! Persze nem tudom biztosan kiket képzenek és mire.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!