A Kárpát vasút kft két NOHAB mozdonyának miért nem meghajtott mind a 6 tengelye? így ez által kisseb teljesítményű a dízelmotor és a fődinamó is? Esetleg egy nehezebb tehervonatnál ez mennyire hátrány? Már ha hátrány egyátalán.
Súlycsökkentés volt a fő oka a dolognak, ha jól tudom a középső nem hajtott tengelyen a kerékátmérő is kisebb. A teljesítményük egyébként azonos, mint a hazai gépeknek, más TC-k vannak alattuk, motor és főgenerátor teljesítményük azonos.
Hátrány a természetesen lehet belőle, például emelkedőn vagy épp ha szennyezett, csúszós a sínkorona.
A Dán vasútnál 3 féle Nohab sorozat volt:
- MY amely forgóvázanként 2 meghajtó motorral rendelkezett, tengelyelrendezés: (A1A)(A1A), a főbb egységei viszont egyeztek a MÁV Nohabjaival. Ilyenek a Kárpát vasút Nohabjai is.
- MX ami 600 mm-el rövidebb volt, 12 hengeres volt a dieselmotorja, szintén csak két TC-je volt forgóvázanként, tengelyelrendezés: (A1A)(A1A) viszont a középső hajtás nélküli kerékpár valóban kissebb átmérőjű volt.
- MZ amely forgóvázankét 3 TC-vel rendelkezett tengelyelrendezés:Co'Co' 3000 lóerős, a későbbi 20 hengeres diesel motorral pedig már 3600 lóerős volt, az orr része pedig teljesen máshogy nézett ki.
Az MY-nál és az MX-nél a súlycsökkentés miatt alkalmaztak forgóvázanként csak két TC-t, mivel az akkori pályaállapotok nem bírtak többet, az MX-et pedig egyébként is főleg mellékvonalakra szánták, a viszonlag sík Dániában pedig a forgóvázanként 2 TC is elegendő vonóerővel bírt.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!