Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Milyen Budapesten helyi...

Milyen Budapesten helyi járatos buszsofőrnek lenni?

Figyelt kérdés

Volán vagy felköltözök Budapestre ez az ötletem. Volánnál 200 ezer a fizetés és havi 15-16 nap munka van. Ez egy számomra kecsegtető dolog. De régi vágyam felmenni Budapestre, egyrészt ott még vannak Ikarusok másrészt meg olyan jól hangzik, hogy ott lennék kis városból a naaagy világvárosba, eddig 10 perces "dugókban" ültem itt ott meg mesélték 40 perc átjutni Budáról Pestre, dugótűrő vagyok itt, szeretem mert olyan metropoliszos érzést ad. Eddig csak pár alkalommal voltam fönn, annyi baj, hogy büdös, de amúgy tetszik.


Olvastam, hogy munkásszállót is ad a bkv, az milyen? Ilyen 5 ágyas cucc ahol ritkán mosnak, poloskás, állott, fertőtlenítő aromás illat van? Nem találok róla képet. Fene drága a albérlet ott, meg valami kaució is kell ami azt jelenti 400 ezer csak a lakás bérlés, itt annyiért egy fél hektár telket kapok házzal.. jó, mégsem Budapest, csak megemlítem. Munkásszálló meg ingyen van.


Az a bajom a Volánnal, hogy mondták fizetik a GKI-t erre meg az itteniek nem csak Tatabányán pl. Amikor elkezdtem a D-t azt mondták 2 évre ha aláírok fizetik a gki-t. Durcás vagyok miatta mert nem biztos, hogy felvesznek ha megcsinálom magam , ellenben a bkv meg 1 évre aláírva fizeti így muszáj felvenni mert pénzbe vagyok nekik. Ilyen kis "számító pronyesz" vagyok.


2020. dec. 6. 01:51
 1/9 anonim ***** válasza:
100%

Akár BKV, akár Arriva, nagyjából havi 300 nettót megkeresed (legalább), full alappal (délelőttös, szóló busz). (albérlet árak egyébként a minimumon vannak, tehát ha valamikor, akkor most megéri Pestre költözni).


A munka vonalfüggő. Egy eldugott, kis külvárosi járaton, amit alig használ pár ember, nagyon nyugodt, kiszámítható. Ellenben mondjuk ha kifogsz egy jó kétrészes fordát a 7/8E/133E valamelyikére, akkor pár kiló xanaxot azért vegyél, mert ott bizony lesz idegeskedés. Gyökér autósok, hülye biciklisek, még hülyébb utasok.


Azt meg, hogy te Budapesten Ikarust fogsz vezetni, azt inkább felejtsd el. Kb. 5 hónap a képzés, a 260-asok és a 415-ösök jelen állás szerint legkésőbb tavaszig ki lesznek vonva. 280-asok a metrópótlás végéig maradnak, de csuklósra meg úgyis csak 1 év után mehetsz, tehát mire oda eljutnál, szintén nem lenne rá lehetőséged.

2020. dec. 6. 09:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:

Köszi. :) Milyen 5 hónap képzés? Van külön bü azaz tipusismeret?


Mit jelent, hogy "áh én olyan fordulót viszek ahol nincs első ajtós felszállás" az rossz?

Nálunk csak első ajtós felszállás van.

2020. dec. 6. 10:35
 3/9 anonim ***** válasza:
100%

Mindenhol tanulmányi szerződést kell aláírni, ha ott csinálod a D-t, a GKI-t vagy mindkettőt. Sőt, a BKV-nál még a "D" átképző ("kékítő") is x tízezerbe fáj + típusoktatás a különböző busztípusokra. Ez vhol több, vhol kevesebb buszt jelent. Pl. Óbudán van Citaro meg Alfa Cívis, Cinkotán meg Ikarusok, Mercik, Volvok, stb. Kelenföld dettó ilyen. Ha éppen oda jelentkeznél.

Hát ja, elvileg kivonják a régi Ikarusokat, de aztán ki tudja. Kelenföldön is selejtezni akarták a 405-söket, aztán mégis ott pöfékelnek, sőt még tanulójáraton is láttam egyet a minap a Savoyánál, szóval ki tudja. E91-eseket is visszahozták, de minek? Vezettem abból is párat, hát inkább no komment. Ha nem forralta fel a vizet 110 fokra, meg működőtt az ajtófék, már jónak mondható volt:D

Arriváról annyit nem tudok, de úgy hallottam, hogy ott elvileg hamar csuklósra lehet kerülni, meg éjszakás műszakba is, ami kezdetben szintén kizárt a BKV-nál. Az meg ugye egész szép pótlékokat tud hozni. De amúgy a kétrészes, délutános, délelőttös fordák is. Szállókról én is hallottam rémtörténeteket, h milyenek (én nem láttam egyet sem), de cserébe gondolom, elég olcsók. Meg kell nézni, az a legbiztosabb, aztán eldöntöd, h bevállalod-e.

2020. dec. 6. 12:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:

#2. A járatok egy részén első ajtós felszállás van. A sofőr ellenőrzi a jegyeket/bérleteket (illetve ha nem lenne vírus, adna is el jegyet).


A forgalmasabb járatokon bárhol fel lehet szállni, a sofőr nem ellenőriz semmit. (lista itt: [link]



Fizetésben még annyi a különbség, hogy az Arrivánál alacsonyabb a bér, de magasabb a pótlék, BKV-nál fordítva. Tehát ha vállalsz éjszakát, kétrészest, blablabla, akkor az Arrivánál többet kapsz. Ha nem akarsz sokat vállalni, akkor BKV.


Járműállomány szerint nagyjából ilyen a sorrend: BKV: Óbuda-Cinkota-Kelenföld-Kőbánya-Dél-Pest


Arriva: Bogáncs - Szállító és Andor. (Andorba most jönnek az új MAN-ek, szóval elég fiatalos flotta lesz. Bogáncsban van az összes Citaro, az meg toronymagasan a legminőségibb busz egész Budapesten)


Ja és összességében az Arriva sokkal jobb buszokkal dolgozik. (kormányközeli tulaj, nem kell csodálkozni :D ) Persze most jönnek az opciós Conectok is a BKV-hoz, szóval ott is van javulás.

2020. dec. 6. 13:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
100%

Óbudán van egy turisztabuszos haverom. Ő elég korrektnek tartja a buszokat - amelyek már nem a legújabbak, meg a műszak hozzáállása is egész vállalható. Sofőrök elmondása szerint messze a MAN Lion's City a legjobb busz. Persze a Citarot (C2) is dícsérik. Conectokat már kevésbé.

Amúgy nem tudom, h most az Arrivához mennyire kell sofőr, mert egy ismim szerint nem nagyon felvétel, de lehet ez garázs-, meg műszakfüggő.

2020. dec. 6. 14:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
Lion's City és a C2-es szerintem nagyjából egy szint. Citaro fülkéje kényelmesebb és jobb a műszerfala, bár szerintem ez egyéni preferencia kérdése. Conectonál mindkettő jobb, az biztos. :D
2020. dec. 6. 14:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 A kérdező kommentje:
Egy régi Bovával vizsgáztam, szerettem Bovi,-nak hívtam. Értem ezeket a Arriva Bkv különbségeket, köszi :). Kékítö az mit jelent? Nem úgy van, hogy ott egy busz termelj levegőt és szia?
2020. dec. 6. 14:52
 8/9 anonim ***** válasza:
100%
A "kékítés" a BKV-nál jellemző munkafolyamatok betanítása. A BKV színe kék, ezért "kékítés", azaz mezei buszsofőrből, igazi BKV-s sofőrt csinálnak.
2020. dec. 6. 19:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
Igaz az, hogy egy BKV buszsoförnek fejből kell tudnia az összes buszjárat útvonalát?
márc. 3. 11:04
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!