Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A gőzösökön volt valamilyen...

A gőzösökön volt valamilyen biztonsági szelep ami a túlnyomást magától elengedte, vagy ha nem figyeltek rá manuálisan, akár fel is robbanhatott?

Figyelt kérdés
2020. nov. 28. 14:52
 1/9 anonim ***** válasza:
Igen, igen
2020. nov. 28. 14:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
100%

Igen, van, és ettől fel tudott még robbanni. Volt is ilyen Fonyódon. Elaludt a vezér, a pakurás kazán meg fűtött, fűtött... aztán felébredve látta, hogy kicsi a vízszint, azonnal rátáplált friss vizet. A túlhevüléstől kilágyult kazántető megadta magát, és teleportálta a mozdonyt a 7-es főútra.

[link]

2020. nov. 28. 15:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:

Természetesen van.

Megfelelő biztonsági berendezések nélkül tilos üzembe helyezni kazánt, nyomástartó edényt, stb.

2020. nov. 28. 15:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:
gondolom a széntüzelés időszakában azért nem nagyon fordulhatott ilyen elő mert valamelyikük vezető, vagy fűtó figyelte a műszereket. nem is gondoltam volna hogy létezett ilyen hogy elaludjon a vezér még a későbbi pakurás időszakban sem
2020. nov. 28. 16:57
 5/9 anonim ***** válasza:

A szenes gőzöst is különösebb megerőltetés nélkül fel lehetett robbantani ha nem figyelték a vízszintet.

Ha elcseszték akkor le kellett dobni a tüzet hogy ne melegítse tovább a kazánt/vizet.


A fonyódi balesetnél más probléma is volt ha jól tudom, nem működött az egyik védelmi mechanizmus.

2020. nov. 28. 17:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
minimum 16 órákat mentek, de inkább 1,5 napot. Nem csoda, hogy néha elbóbicáltak.
2020. nov. 28. 17:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
Így van , mai szemmel nézve tök beteg hossza volt egy-egy műszaknak, nem viccből meg picsogásból találtak ki jóval szigorúbb szabályokat.
2020. nov. 28. 20:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
2020. nov. 28. 20:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

Volt túlnyomás ellen is szelep, illetve néha alkalmaztak kiolvadó csavart is a tűzszekrényben, aminek annyi volt a dolga, hogy ha a kazán fölül elfogy a víz, a csavar bizonyos hőmérsékleten kiolvadt, és a tűztérbe nyomta a maradék vizet a kazánból, kioltva a tüzet.


Felrobbanni meg általában nem a folyamatosan növekvő túlnyomás miatt szokott, az egyik leggyakoribb eset az volt, mikor nem tápláltak időben vizet, és az elfogyott, majd ezt észlelve, pánikolva kezdtek vizet engedni, és a hideg víz a túlhevült fémmel érintkezve elrepesztette, onnan meg már jött a robbanás.

2020. nov. 28. 21:39
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!