Nem néz ki így enyhén szólva furán egy vonatszerelvény?
Dombóvári történet: MD szerelvény a mozdony nélkül áll a csarnok 2-őn. Az MD-t leakasztották, mert gyorsan kellett segélynek. A VPK-ban börrög a motor, tél van, fűteni kell a szerelvényt.
Az 1-es toronyból ordítanak a hangoson, hogy "2-ről közeledj 3 egyenes!"... a váltókezelő már két zászlóval is integet, de a szerelvény csak nem mozdul.... már anyáznak is a hangosban, de semmi :D
Végül mozdonyvezető megelégelte és besétált a forgalmiba és felhívta a tornyot, hogy gyerekek kajabálhattok estig, én akkor sem tudok elindulni :DDDDDDD
neeee!
ezt nem hiszem el :DDDDDDDD
#9:
"Indulást hogy jelezték?"
Indirekt távvezérlésnek hívták. Ahogy mondod, a vezérlőkocsiban a mozdonyvezető volt, hátul a gőzösön a fűtő. Kettejük között csengő kapcsolat volt, azon csengették át a ma is ismert hangjelzéseket: "féket ereszd meg!" "megállj" stb. A fékezést és az oldást a mozdonyvezető végezte a vezérlőkocsiról.
Ezek voltak a BDt 0-ás vezérlők. Nem volt túl hosszú életű a gőzössel vezérlőzés, a Bp elővárosi vonalak gyors villamosítása és az M40-esek megjelenése miatt. Később az M40-el használták ezeket a kocsikat indirekt vezérlésre, majd átépültek dízel (direkt) és talán villany vezérlővé is.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!