Olyan vasútállomásokon, ahol sehogy nincs biztosítva a gyalogos-átkelőhely, ott kötelezően meg kell állnia a vonatoknak?
A vasútállomásokon sehol nincs fénysorompója, sorompója sem gyalogosnak, sem járműnek. Mondjuk utóbbi ott nem is fordulhat elő.
Tehát a vágányok között, a peronok eléréséhez nincs semmiféle előny biztosítva a gyalogos számára.
A teljes sebességgel közlekedő vonat fékútja akár egy kilométer is lehet. Technikailag hogyan gondolod megoldani a gyalogos számára biztosítandó előnyt?
Járjon be a vonat 10 km/h sebességgel? Van ahol ennyi (lehet tévedek, de mintha a Keletiben is így lenne).
Még ezen a lassú tempón sem tud megállni, ha a gyalogos lelép elé.
Sok olyan út vezet át vasúti pályatesten, ahol csak egy András-kereszt van, az is benőve. Ez nyilván nem szerencsés, de sok ilyen van.
Gyalogosnak mennyi is a fékútja? Én olyan nulla milliméterre teszem. Vagy lépek, vagy nem. Ott van tábla, vigyázz, ha jön a vonat!
Tessék elolvasni. Tessék figyelni.
Vannak, akik agyon csapatják magukat, mert minden tiltás és figyelmeztetés ellenére felmásznak a kocsikra, és fizikai érintés nélkül is áthúz a feszkó. Legyen szigetelve a felsővezeték, és valami újszerű módon kapja meg a mozdony a delejt?
Az útkereszteződésekben rendszerint van fénysorompó, és fél- ritkán egész sorompó. Van, ahol külön a gyalogosnak is.
És naponta látom, hogy a lezárt sorompót megkerülve mennek át az emberek, hetente legalább egyszer, hogy a tilos jelzésen átmegy személyautó, de a napokban pl. kamion ment át a nagyon piroson, de még néha buszt is látok.
Ha az emberek gondolkodnának, akkor ilyen nem fordulhatna elő.
"A vasútállomásokon sehol nincs fénysorompója, sorompója sem gyalogosnak, sem járműnek."
a környékemen lévő összes állomáson van ilyen :D
Az igaz, hogy nem a peronokat éred el az átjáróval, de a sorompók az állomások teürletén vannak. Vagy csak gyalogos áthívó is.
"Csak eszembe jutott, ha itt lendületből érkezne egy vonat, akkor gyakran gázolna.
Érdekelt, hogy hogyan van megoldva, hogy ez ne fordulhasson elő."
Erre való tekintettel a gyalogosokra szemet szereltek. Sajnos, a szemet az aggyal összekötő huzalt gyakran elrágja az egér, ezért egyeseknél nem sikerül a szemet arra fordítani, ahonnan vonat várható, de már folyik a fejlesztés. Addig meg hulljon a férgese.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!