Miért környezetkímélőbb a vonat, mint a busz?
Figyelt kérdés
Én úgy tudom egy mozdonyvezető ismerősömtől, hogy a vonatok is mostmár kőolajjal mennek leginkább.2010. aug. 7. 00:41
1/9 A kérdező kommentje:
Ráadásul bele kell számítani, hogyha alig van a vonaton pár ember, viszont egy csomó hely van szabadon, akkor az mekkora energiaveszteség. Így is a vonat a környezetkímélőbb? És miért? (Állandóan ezt írták egy öko weboldalon, csak azt nem értem, miért, és nem tudok írni nekik.)
2010. aug. 7. 00:42
2/9 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
A vonatot azért tartják környezetkímélőbbnek, mint az autóbuszt, mert egy vonatszerelvénnyel több autóbusznyi ember tud egyszerre utazni. Azt nem tudom, hogy a Te ismerősöd hol mozdonyvezető, de szerintem a dízelmozdonyok helyett egyre inkább nagyobb szerep jut a villanymozdonyoknak. Viszont a villanymozdony is csak relatív környezetbarát (nincs károsanyag kibocsátása), mert az általa felhasznált elektromos energia többségét még hőerőművekben termelik meg.
3/9 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Nem kőolajjal, gázolajjal.
1. Védett útvonalon közlekedik, ritkán kell lassítania, előnyt adni, nem kerül dugóba stb.
2. Egy nagy teljesítményű vontatót általában gazdaságosabban lehet üzemeltetni, mint sok kicsit.
4/9 A kérdező kommentje:
Köszi a felvilágosítást! :)
2010. aug. 7. 02:24
5/9 A kérdező kommentje:
Mondjuk teljesen nem győzött meg, mivel nagyon kevesen utaznak vonattal egy-egy vonalon. De így legalább van értelme annak az állításnak.
2010. aug. 7. 02:25
6/9 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Éppen azért emlegetik, hogy akinek lehetöege van rá, az inkább vonattal járjon, hogy kiméljék a környezetet - ha az autó HELYETT miél többen vonatoznának, akkor sokkal kevesebbet szennyeznék a környezetet.
7/9 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Trolibusz és villamos alternatívája mutat rá a különbségre.
Mindkettő elektromos, miért mégis a villamos takarékosabb üzemű???
Sokkal kisebb a vasúti kerekek gördülési ellenállása a súrlódásból eredő veszteség, mint a gumikerekes járműveknél. Egy szerelvény befogadóképessége sokszorosa a busznak.
Ellenben csak rendszeres és tömeges kihasználtság esetén éri meg vasúti pályát, infrastruktúrát fenntartani.
8/9 A kérdező kommentje:
Köszönöm! :) Utolsó: így már jobban látom, hogy hogy van ez. Köszi!
2010. aug. 7. 10:16
9/9 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Tisztában vagyok a vonat környezetkímélőségével, de Budapest-Győr között busszal járok. Annak ellenére is, hogy a Keleti közelebb van. Talán a klíma és a kisebb zajterhelés miatt. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!