Miért nem lehet kártyával fizetni a távolsági buszokon?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Mert a volán lemaradt valahol a 90-es évek színvonalán.
Most hogy a MÁV-hoz került remélhetőleg összekapják magukat, bár vannak kétségeim.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Nekem a szegedi megoldás tetszik nagyon.
Amikor ott vagyok, imádom, hogy csak rá kell nyomni a fedélzeti jegyautomatán, hogy vonaljegy, érintem a kártyát, és adja is ki az érvényesített menetjegyet.
Más városban még nem találkoztam ilyennel, pedig elég 21. századi megoldás.
#2
Hát igen, ha a Volán vezér 5 millió fizetésére van pénz akkor a terminálok beszerzésére is van gondolom.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Egészen felháborító ahogyan a Volánbusz kezeli az utasokat szolgáló informatikai fejlesztéseket.
Ott áll az ember a puszta közepén egy árokpartra leszúrt tábla tövében , nem jön a busz.
1. Nincs állandó telefonos ügyfélszolgálat, de amikor volna, akkor sincs kiírva, melyik számot kell hívni az adott területen.
2. Nagyon esetleges hogy lehet-e követni az autóbusz helyzetét, de akkor sem túl megbízható az egész.
3. És ehhez tökéletesen illeszkedik az is, hogy már olykor a nyilvános budiban is lehet kártyával fizetni, de a buszon az akár többezer forintos jegy árát csak készpénzben lehet leszurkolni . (Oké , van mobiljegy legalább, de azt meg igazán tisztességesen ellenőrizni nem tudják.)
Megjegyzem , mindezeket már rég megugrotta a MÁV-Start, van erre kitalált NER-cég is, még igazából a lefedettség kérdése is megoldható némi rugalmassággal, legalábbis Szlovákiában , Ausztriában valahogy csak sikerült, pedig mintha ott kicsit több hegy árnyékolna...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Egyébként úgy tudom, hogy bizonyos terminálokat be lehet állítani úgy, hogy ha épp nincs hálózati kapcsolat, akkor offline módban el tudja végezni a tranzakciót, és ha legközelebb hálózathoz jut, akkor küldi el a bank felé.
Annyi, hogy ebben az esetben később történik meg a terhelés is, és ha nincs elég fedezet a számlán, akkor minuszba megy, hisz amikor maga a fizetés történt, hálózati kapcsolat híján nem tudta ellenőrizni, hogy van-e amúgy elég fedezet a számlán.
Legalábbis régen volt ilyen. Most, hogy van-e nem tudom.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Második vagyok, és pont ez a lényege az írásomnak, amit a 8. ír.
Olyan helyen dolgozom, ahol gyakran kitelepülünk. Ha nincs kapcsolat, akkor kockáztatunk, hogy van pénz a számlán, vagy nincs.
Ha nincs, nem biztos, hogy ki tudjuk vasalni az illetőből. Sokakat személyesen ismerünk, és tudunk szólna, de akit soha nem láttunk, azzal nem tudunk mit tenni. A feljelentés hosszadalmas folyamatot indít el, és az eredmény kétséges.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!