A BKV szokott csúcsidőben trükközni a menetrenddel?
Nem érdeke, mert járat és kilóméter után kapja a pénzt a bkk tól.
Olyankor változtatják amikor kivesznek egy buszt és villamos pótlásra küldik vagy nagy késést kell kiegyenlíteni.
Így van, a BKK baromi könnyen vissza tudja ellenőrizni a szerződéses járatszám teljesítését és a diszpécserei útján nagyon jól tudják, mikor indokolt és mikor nem egy járat kimaradása.
Ezzel együtt ha egy sűrűn közlekedő járaton egy kocsi kiesik, teljesen sztenderd eljárás az, hogy széthúzzák az indítási időközöket mindaddig, amíg pótló járművet tudnak beállítani. És bizony sokszor a kiesés oka az, hogy villamost vagy egyszerűen csak ritka járatot kell pótolni a sűrűn közlekedő járat kocsijaiból. (Pl. egy-egy keményebb pótlás esetén volt már rá példa, hogy a 7E, mint végső soron könnyen kiváltható járat, egyszerűen leállt, mert az összes buszt elküldték metrót meg körúti villamost pótolni egy egyidejű forgalmi zavar idején).
Rendben, hogy a BKK tudja ellenőrizni a járatokat, de nem tudjuk, hogy sérti-e a szerződést a ritkább követés.
A 85-ös busz például 6:20 és 8:00 között 7-8 percenként jár Kőbánya-Kispest és Örs vezér tere között. A teljes oda vissza út megtételéhez a menetrend szerint 50 percre van szükség (+ végállomásnál várakozás). Vagyis 7 darab járműre van szükség azon a vonalon. A kérdés az, hogy mi van a szerződésben. Az, hogy 7 busszal kell fel-alá járkálni 6:20 és 8:00 között, vagy az, hogy 7-8 percenként kell indulnia a busznak? Ha utóbbi, akkor értelemszerűen 7-8 percenként kell átlagosan jönnie a busznak. De ha előbbi, akkor 7 busz értelemszerűen csak 8-9 percenként tudja egymást követni csúcsidőben, amikor 60 percre növekedett a menetidő.
Ez könnyen visszanézhető tényszerűen.
Például a 85-ös tegnapi napján a megvalósult menetek itt vannak:
A holnapra tervezettek pedig itt: (ezekről holnapután megnézheted, mennyire valósultak meg)
Az egyes menetek másodpercre lebontott adatai is elérhetőek ezen az oldalon... Minden menetnek van egy saját azonosítója, és abban látszik, melyik megállóba mikor érkezett és mikor indult onnan a busz, valamint hogy a menetrendhez képest ez hány perccel/másodperccel korábban/később valósult meg.
Tehát némi energiabefektetéssel meg lehet tudni az igazságot.
Nem egészen világosak ezek az oldalak. Ha a szürke a menetrendbeli időt jelöli, akkor miért ír változóan 21 és 26 perc közti menetidőket egy irányba? Ha a menetrendbeli időket mutatná, akkor mindenhol ugyanannyinak kéne lennie.
És az a kék vonal nélküli szürke vonal nem azt jelenti, hogy ott kellett volna egy busznak lennie, ami nem volt ott? Én is szerintem erről a hiányról beszélek, hogy 7 busszal nem lehet tartani a 7-8 perces követést, ezért mindenképpen kimaradnak járatok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!