Az esztergomi buszvégállomást miért kellett átrakni a vasútállomáshoz?Miért nem volt ott jó ahol eddig?
az intermodális az új hívószó!
Kaposváron is áthelyezték, pedig ott az állomás mellett volt... de arrébb tették, hogy még közelebb legyen.
Kár, hogy nem lehet végigolvasni a linkelt cikket.
Az átszállásos érvelés Esztergomra pont nem érvényes, amit az első bekezdésben írnak, ugyanis a vonatnak és a busznak is az a végállomása.
Elenyésző lehet a szám, aki máshonnan érkezve mindenàron vonattal akar továbbmenni pest felé, mikor a busz végig párhuzamosan halad és gyorsabb is. Maximum, akinek muszáj a nyugatiba érkeznie egyéb okból.
Mi a fene? Google-ből megnyitva simán olvasható az egész cikk, de itt a linkre kattintva kéri az előfizetést...
Mondjuk amúgy is a cikk eleje a lényeg, de azért visszakerestem google-on keresztül is:
"Több mint tucatnyi városban kezdik meg a közeljövőben az intermodális csomópontok fejlesztését az országban, aminek lényege, hogy a jelenleg egymást elkerülő, közpénzből fenntartott közúti és vasúti közösségi közlekedési szolgáltatás fizikailag összekapcsolódjon - írta a szerdai Magyar Nemzet.
Az intermodális csomópontok fejlesztése gyakorlatban azt jelenti, hogy a vasútállomás mellé közvetlenül odatelepítik a buszpályaudvart, hogy az átszálláshoz ne kelljen utazni. A pályaudvarokat és környezetüket felújítják, és P+R, B+R parkolókat is építenek. Fontos elem a közös utastájékoztató rendszer, amely tartalmazza az átszálláshoz szükséges információkat, valamint a közös jegypénztár. Ez a fejlesztés teszi lehetővé végső soron, hogy a MÁV és Volán menetrendjét összehangolják.
FUTURE CITY 2020
A közlekedés jövőjéről, a fejlesztési lehetőségekről, és az ezekhez rendelkezésre álló forrásokról is szó lesz a Future City konferencián május 21-én.
INFÓ
JELENTKEZÉS
Hol tartanak az egyes városok?
Az intermodális csomópontok megvalósítása területén legelőrébb Kaposvár tart, ahol az év végére befejeződhet az új közlekedési csomópont kivitelezése, amely a Modern városok program finanszírozásában valósul meg 17,7 milliárd forintból.
Az év elején megkezdődhetnek a szombathelyi közösségi közlekedés új központjának tervezési munkálatai, az uniós közbeszerzési értesítő szerint a projekt költsége nettó 358 millió forint.
A székesfehérvári vasútállomás intermodális átszállókapcsolatainak fejlesztése és a P+R parkolók kialakításának projektje jelenleg előkészítési fázisban van.
Debrecenben sok év tervezése és több sikertelen közbeszerzés után sincs érvényes kivitelezési pályázat a főpályaudvar felújítására.
Miskolcon ugyancsak felülvizsgálta a kormány a korábbi terveket.
A közbeszerzési értesítő szerint a beruházó Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő előkészítési és tervezési feladatokra jelenleg is keres kivitelezőket Dunaújváros, Eger, Kőszeg, Kecskemét közlekedési központjának megvalósítására.
Esztergomban már elkészült a fejlesztés, ez a helyi önkormányzat határozatából derül ki, amelyben hozzáigazították a helyi közösségi közlekedési járatok menetrendjét a vasúthoz.
Egy 2016-os kormányhatározat Kaposvárnak 10,5, Miskolcnak 7,5, Nyíregyházának hat-, Székesfehérvárnak 6,5, Tatabánya-Bicskének 11,5 milliárd forintot különített el a közlekedési központok kialakítására - áll a cikkben."
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!