Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Az esztergomi buszvégállomást...

Az esztergomi buszvégállomást miért kellett átrakni a vasútállomáshoz?Miért nem volt ott jó ahol eddig?

Figyelt kérdés
Ha jól tudom,1968 óta,tehát több mint 50 éve volt Esztergomban a Simor János utcában a buszpályaudvar.Miért kellett áttenni a vasútállomáson a buszvégállomást?A Simor János utca mégiscsak a központban van.

2020. aug. 22. 12:57
A kérdező szavazást indított:
Jobb helyen van a buszvégállomás a vasútállomás mellett
Jobb volt a régi helyén a buszvégállomás
21 szavazat
 1/8 anonim ***** válasza:
100%
2020. aug. 22. 13:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
100%

az intermodális az új hívószó!

Kaposváron is áthelyezték, pedig ott az állomás mellett volt... de arrébb tették, hogy még közelebb legyen.

2020. aug. 22. 13:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
31%

Kár, hogy nem lehet végigolvasni a linkelt cikket.


Az átszállásos érvelés Esztergomra pont nem érvényes, amit az első bekezdésben írnak, ugyanis a vonatnak és a busznak is az a végállomása.


Elenyésző lehet a szám, aki máshonnan érkezve mindenàron vonattal akar továbbmenni pest felé, mikor a busz végig párhuzamosan halad és gyorsabb is. Maximum, akinek muszáj a nyugatiba érkeznie egyéb okból.

2020. aug. 22. 13:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:

Mi a fene? Google-ből megnyitva simán olvasható az egész cikk, de itt a linkre kattintva kéri az előfizetést...

Mondjuk amúgy is a cikk eleje a lényeg, de azért visszakerestem google-on keresztül is:


"Több mint tucatnyi városban kezdik meg a közeljövőben az intermodális csomópontok fejlesztését az országban, aminek lényege, hogy a jelenleg egymást elkerülő, közpénzből fenntartott közúti és vasúti közösségi közlekedési szolgáltatás fizikailag összekapcsolódjon - írta a szerdai Magyar Nemzet.


Az intermodális csomópontok fejlesztése gyakorlatban azt jelenti, hogy a vasútállomás mellé közvetlenül odatelepítik a buszpályaudvart, hogy az átszálláshoz ne kelljen utazni. A pályaudvarokat és környezetüket felújítják, és P+R, B+R parkolókat is építenek. Fontos elem a közös utastájékoztató rendszer, amely tartalmazza az átszálláshoz szükséges információkat, valamint a közös jegypénztár. Ez a fejlesztés teszi lehetővé végső soron, hogy a MÁV és Volán menetrendjét összehangolják.


FUTURE CITY 2020

A közlekedés jövőjéről, a fejlesztési lehetőségekről, és az ezekhez rendelkezésre álló forrásokról is szó lesz a Future City konferencián május 21-én.

INFÓ

JELENTKEZÉS

Hol tartanak az egyes városok?

Az intermodális csomópontok megvalósítása területén legelőrébb Kaposvár tart, ahol az év végére befejeződhet az új közlekedési csomópont kivitelezése, amely a Modern városok program finanszírozásában valósul meg 17,7 milliárd forintból.

Az év elején megkezdődhetnek a szombathelyi közösségi közlekedés új központjának tervezési munkálatai, az uniós közbeszerzési értesítő szerint a projekt költsége nettó 358 millió forint.

A székesfehérvári vasútállomás intermodális átszállókapcsolatainak fejlesztése és a P+R parkolók kialakításának projektje jelenleg előkészítési fázisban van.

Debrecenben sok év tervezése és több sikertelen közbeszerzés után sincs érvényes kivitelezési pályázat a főpályaudvar felújítására.

Miskolcon ugyancsak felülvizsgálta a kormány a korábbi terveket.

A közbeszerzési értesítő szerint a beruházó Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő előkészítési és tervezési feladatokra jelenleg is keres kivitelezőket Dunaújváros, Eger, Kőszeg, Kecskemét közlekedési központjának megvalósítására.

Esztergomban már elkészült a fejlesztés, ez a helyi önkormányzat határozatából derül ki, amelyben hozzáigazították a helyi közösségi közlekedési járatok menetrendjét a vasúthoz.

Egy 2016-os kormányhatározat Kaposvárnak 10,5, Miskolcnak 7,5, Nyíregyházának hat-, Székesfehérvárnak 6,5, Tatabánya-Bicskének 11,5 milliárd forintot különített el a közlekedési központok kialakítására - áll a cikkben."

2020. aug. 22. 13:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
100%
Nem vagyok esztergomi, de szerintem figyelembe vették a környezeti ártalmakat is. Azért egészségesebb, ha a buszok nem a zsúfolt belvárosban pöfögnek egy szűk utcán, hanem egy külön a számukra kialakított helyen, könny átszállást biztosítva a vasútra.
2020. aug. 22. 13:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
Mivel a helyben élők számára meglehetősen nagy környezeti teher volt a központban lévő buszállomás, ráadásul a közlekedési hálózatok optimalizálása szempontjából mindenképp fontos a kapcsolódási pontok erősítése a vasút és a buszok között, ez mindenképp jó irány. Értem én, hogy az atszallasmentes Esztergom belváros - Budapest kapcsolat ezzel elveszett, de őszintén szólva a magyar utasok erősen túlértékelik az atszallasos kapcsolatok hátrányait, így némi negatív ösztönzésre valóban szükség van. Bár ha igazán őszinte akarok lenni, az igazán fontos az a szolgáltatók és az utasok közötti, átszállásokkal kapcsolatos kommunikáció erősítése lenne
2020. aug. 22. 17:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
Miért volt teher a buszvég? Jó helyen volt, jó megközelíthetőséggel. Évekig éltem esztergomban, sokkal jobb helyen volt a busz, mint a vonat.
2020. aug. 22. 19:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 A kérdező kommentje:
Az lenne jó legalábbis számomra ha a 800-as busz is a Bánomi lakótelepről indulna,mint ahogy több járat is onnan indul.Bemenne a vasútállomásra,aztán onnan menne tovább Dorog felé.
2020. aug. 22. 20:23

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!