Melyik a domináns autóbusz flottaszín Pécsett?










amit találnak.....
9ssze-vissza adták-vették-bérelték a busztokat. a jókat selejzetzék.. stb...





ne nagyon keress ott logikát - lehet hogy van, de ne keresd. Pécsen elég komoly problémák voltak, vannak Pécsett a busztársaság körül, mint írtam is feljebb.
eladták a buszokat, majd visszabéreték őket, aztán csődbe vitték a cégeket, stb. nem megyek bele, a google kidobja a találatokat ha a pécsi buszokkal kapcsolatos visszaélésekre rákeresel.
van egy csomó busz amik Mecsekallja körülvannak valami telephelyen letárolva... asszem a Citarok is ott vannak.





Pécsett a buszközlekedés 1926-ban indult, akkor még a Pécsi Villamos Vasút Rt. részeként. Mintha azt olvastam volna, hogy ebben az időszakban világoskékre festették a buszokat, de ebben nem vagyok biztos.
A II. világháború után Pécsen is tanácsi illetve állami közbe került a helyi közlekedési társaság, a flottaszín - a többi ilyen vállalathoz hasonlóan - sötétkék-ezüst lett.
1960-ban megszűnt a pécsi villamos, majd 1964-ben a Pécsi Közlekedési Vállalat is, innentől a város közlekedését a 12. AKÖV látta el. Az új vállalattal új flottaszín is járt, a már-már szürkébe hajló un. MÁVAUT-barna. A PKV-tól átvett járművek nem kerültek átfényezésre csak az esetleges nagyjavítás alkalmával.
1970-ben a 12. sz. AKÖV új neve 12. sz. VOLÁN lett, de az arculatban 1977 hozott változást, ekkortól az új beszerzésű járművek un. "VOLÁN-sárga" színben érkeztek. Közben a régi és az új arculattól is jelentősen elütött, az 1974-ben érkezett 20 db piros-fehér, perui exportból visszamaradt Iakrus 180-as.
1984-ben a VOLÁN-társaságok szervezete átalakult, önállóságuk jelentősen megnőtt. Ez a külső szemlélő számára elsősorban az arculatban jelent meg: a pécsi társaság felvette a Pannon Volán nevet, saját logót vezetett be és egyre több pécsi helyi buszon jelent meg az ablakok alatt végigfutó kék-sárga csíkozás.
Az 1980-as évtized végére a Pannon Volán arculata további fejlesztésen esett át: a legújabb beszerzésű helyijárati buszok kék-fehér fényezést kaptak és a felújításra kerülő járműveken is ezt a színtervet alkalmazták.
1993-ban a helyijárati üzem PKRT néven kivált a Pannon Volánból, de ez a járművek külső arculatában nem hozott jelentős változást, maradt a kék-fehér. 2003-ban a cég szerkezetét és tulajdonviszonyait átalakították, amit arculatváltás követett, az új flottaszínnek Pécs város zászlajának kék-sárgáját választották.
2009-től a közlekedési cég mindenféle zűrös ügyet halmozott fel maga körül: eladták a buszparkot majd visszabérelték azt, jelentős adótartozást halmoztak fel, műszaki okokból jelentős számú járat maradt el.
2012-ben a problémák megoldása érdekében új alapokra helyezték a közlekedést, az önkormányzat megalapította a Tüke Busz Zrt.-t. Kezdetben a korábbi járműpark bérlésére volt szükség (ehhez külön engedélyt kaptak az időközben lefoglalt autóbuszpark további használatára), erre úgy két tudat jármű esetében még ma is szükség van.
2013-tól a Tüke Busznak lehetősége nyílt új buszok bérlésére és vásárlásra, ekkor a Credotól vásároltak meg néhány bemutatóbuszt és egy széria, eredetileg Budapestre szánt járművet (mely tenderen végül el sem indult a Credo), utóbbiak ennek megfelelően égkék színűek. Ehhez a visszamaradt szériához hozzácsapva még néhány járművet rendeltek, szintén égkék színben.
2014-ben szerény mennyiségű, ám gyári új csuklós járművet tudott vásárolni Pécs városa, ezek már zöld színben érkeztek (mely hivatalosan a Zsolnay-porcelán eozin mázára utal), ahogy a 2014-2016 között forgalomba állított, nagyszámú, főképp holland eredetű használt Van Hool, VDL és Volvo autóbusz is. 2016-ban a Credo is (mintegy előredolgozva) legyártott egy zöld szériát, de ezek végül nem kerültek Pécsre. A legújabb beszerzés (10 db elektromos BYD busz) napokon belül szintén zöld színben áll forgalomba.
Mindezek mellett az évtizedek folyamán több olyan jármű is megfordult Pécsen, ami előző életében bemutatóbusz volt és ennek megfelelő, eredeti külsejében szolgálta/szolgálja a pécsi közlekedést.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!